Vilken dag!

20.03

Hejsan!
Vilken dag jag haft, så många känslor åt alla håll.

Först på morronen mötte jag Anna på tågstationen och blev glad att se henne. Denna fina flicka. På tåget blev det fel då jag har svårt att prata med två människor som inte känner varandra samtidigt.
Det må göra mej till en sämre människa och det hör till de sidor jag är minst stolt över och till mina dåliga sociala skills. Men jag har svårt att hålla ett samtal flytande om jag inte hittar gemensamma nämnare för de andra i samtalet. Därför kom inte Anna in så mycket i samtalet där, förlåt för det gumman!! Jag önskar jag var en bättre människa!

Efter detta misslyckande hade vi föreläsningen som inte gav så mycket - mest beroende på min egen inställning kanske? Och på fikarasten uppkom ännu en händelse jag inte är stolt över då Emelie satt i en soffa och alla vi andra hamnade i en annan, jag kände mej genomrutten efteråt för att jag inte bara sa till henne att hon skulle komma till oss om hon ville. Då hade hon ju kunnat välja själv, nu kändes det som att vi inte tyckte att hon var välkommen även om så INTE var fallet!!  Åter igen dålig-människa-känning och FÖRLÅT igen!
Till råga på allt var det ju hennes föllseda och hon fick inte sin föllsedas-muffins!

Efter dagen på universitetet med föreläsning och planering inför kommande 10 veckorna. Vi brukar inte vara så himla strukturerade i våra studiegruppsarbeten men nu behövdes det med stundande bröllop och körkortstagning och annat. Var jag helt uppstressad, när vi stod och väntade på tåget kände jag bara trycket över bröstet öka och öka. Jag ville bara krypa ur min kropp en stund, det var otäckt.

När jag kom till Arvika intog jag lite mat innan körlektion. Med en gång jag satt mej i bilen kom det bara ett lugn över mej, det var en otroligt rolig körlektion som gick bra så jag hann inte tänka på nåt annat. Det var skönt. Efteråt var trycket borta och jag kände mej som en ny person bara över att få fokusera på nåt annat än allt som ska fixas i en halvtimme.

Efter detta försökte jag plugga lite teori men jag var nog för trött, gick inte in så mycket nytt + att jag inte tagit med en bok jag behövt för att läsa på sådant jag tyckte var svårt vid datorn.
På teorilektionen däremot lärde jag mej massa nytt och jag insåg oxå att jag inte var äldst längre. :)
Min gamla granne från Jössefors var med idag, han är 3 år äldre än mej, det var kul och otippat att se honom där. När lektionen var slut gick jag trots ond fot hem te päronen där jag sitter nu.
NU har jag tagit helg från det mesta. Ska fixa några saker imorrn som har med literatur till skolan och sånt å göra. Men inget mer pluggande på det sättet.

Nu ska ja pysa!
Tack för mej!!

And just to be with you, I would do anything
There's no price I would not pay, no.
And just to be with you, I would give everything
And I would give my life away.
Third day

image16

Kommentarer
Postat av: ännä

Hahaha men smöla, tänk inte på de! Ja va så himla trött å höll nästan på å somna, va helt borta :) Så känn dej inte taskig alls! :) Kram på dej!!

2008-04-02 @ 22:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0