days of my life

Anar mej till att detta är ett av mitt livs bästa år som pågår just nu...
Har SÅ mycket att se fram emot just nu...planer och drömmar som ska slå in. Faktiskt, på riktigt. :)

Just nu är allt fantastiskt......utom möjligen att jag just nu dragit på mej en vansinnig förkylning. Hann inte hosta klart efter mykoplasman innan denna bacill tog mej. Varit som däckad hela dagen, just nu något bättre. Hoppas vakna piggare imorron.

Har annars spenderat dagarna sen Göteborg på beachen, hemma i soffan (REGN), en sväng i Sôcka, i skogen och som sjuk. Jag och Mathias och svärmor har plockat 12 liter blåbär. Ska försöka få ihop 8 liter till bara regnet lugnar sej och min förkylning går tillbaka. Det fanns tack och lov ganska mycket bär i skogen så det ska väl gå att få ihop de sista litrarna här och där om inte annat. :)

Mathias är på Bluegrass-konsert ikväll men jag orkade inte följa med, idag har jag sovit mer än jag varit vaken. Så pigg är jag..

Fick sms av Clara förrut, hon och Lovisa ville komma hit på söndag, hoppas jag är piggare så det kan bli av.

På måndag är det back to work, tiden går så fort..

Göteborg

Har haft en fantastisk Göteborgs-tur, en otroligt lyckad resa och nu är jag hemma igen och ska få sova i egen säng inatt. :)

På söndag morgon åkte vi mot Göteborg, jag, Mathias, Julia, Daniel, Lennart, Jan och Hilda. Kom fram på förmiddan i ösregn, fixade lite med parkeringsplats till hotellet, åkband och grejer till Liseberg och knallade bortåt. Spenderade flera timmar på tidigare nämnda nöjespark med Karusellåkning, Gasten-promenad, mat och dryck, snacks och dryck, bara dryck, mer karuseller, ponchos och annat skoj. Inte så mycket folk pga vädret (regnet lugnade sej efter en stund) så vi stod inte så mycket i kö. :)  Sen gick vi till hotellet och fixade oss och sen intog vi GOOOOOOOD mat på Lilla London. Så sjuukt gott var det, fick tyvärr inte plats med efterrätten. Fyllde för första gången även efterrättsmagen med mat så det gick inte ner en bit till. Sen var alla helt slut (satt på restaurangen till halv 1 ) så vi gick typ hem till hotellet och somnade.

På måndagen gick vi upp och åt en frukost som kanske var en av FÅ besvikelser på resan sen packade vi ihop och åkte till Nordstan. Där spenderade vi några timmar på shopping innan vi åt och åkte till Strömstad. Där strosade vi runt lite innan vi åt igen, denna gång oxå gott som busen. Efter en glass påväg te bilen åkte vi hem. Jag, Julia och Daniel fick ett totalt psykbryt i bilen och fnissade hysteriskt åt Mathias kyckling-sång (jag och Julia skrattade kanske MEST åt Daniels psykbryt över nämnda kycklingsång). Har ont i magen än, första gången jag skrattat så det känns som jag skulle spy.  Kom hem för snart en timme sen och det känns som att det kanske inte blir en så sen kväll nu.

Som sagt en lyckad resa och en av den här semesterns top 3.

vår hall

Den är ett litet kaos av jackor, skor i mängder, en liten blomspalje, hörselskydd, våtdräkt, badbyxor, flytväst, mer jackor, lortbyxor (inte nödvändigtvis lortiga men som mathias haft när han skruvat på bilar/skoter), tändstickor, kubb, badminton-set, kepsar, sockor, plånböcker, nycklar, solglasögon, en strandfilt, lite mer skor osv osv...

Marie vill gärna ha en ny hall OCH ett grovkök att lägga all skit i så att hallen kan bli en normal hall som bara inhåller de saker som brukar finnas i hallar.....alltså inte en massa prylar utan mest kläder. Typ.
Den här hallen får gärna finnas i ett hus, som står på en tomt med fint läge och härlig utsikt. Japp. En dag så...
First things first I guess...och just nu är det faktiskt inte ett hus...utan nåt annat...:)

Imorrn åker vi till götet, en lisebergs tur och hotell med gänget. Blir säkert prima och lovely! Ser fram emot det!

glömde

lägga till att vi varit med om ett ofantligt åskväder oxå....:D

update:..... really really slow...

Riktigt trögt med uppdatering här nu....

Semestern började med en massa bilfix under första veckan. Hann oxå med lite Arvika och träffa syster med familj som huserade där några dagar. Sen kom sjukdomen.....
40 graders feber och ONT i kroppen varje natt men rätt gött med på dagarna (troligen tack vare herr paracetamol och fru ibuprofen som gifte sej i min kropp under småtimmarna när jag inte orkade längre).  Sen blev det grillning och häng med hela familjen här och lite fiske och båstnäs-skrot med äldsta bror och familj.
På torsdagen vaknade jag åter igen med 40 graders feber och sjukvårdsupplysningen tyckte vi skulle åka in.

Hej Mykoplasma!  Hejdå 3 dagars Arvika-festival.   Tack vare dunderkur antibiotika så orkade vi iväg på lördagen, hade ju dock missat det mesta jag velat se men det var kul ändå.  Nu får jag inte vara i solen på typ 8 dagar, helst inte bada på åtminstone 3 till och är AP-TRÖTT varje gång jag tagit medicin. Kul med semester....eller inte.

Till roligheter så har jag återigen blivit fille-faster åt en liten tjej. Välkommen. :)
Jahapp..semestern so far....allmänt oinspirerad just nu...

Kanske blir det en liten lisebergstur framöver...

1 månads härlig ledighet

Nu äre semester! otroligt gött! 1 månads välbehövlig och efterlängtad ledighet :)

Firade av det hela med en middag och lite utgång på Bryggan i lördags. Jag var chaufför, mycket roligt och trevligt. Konserten hade mycket energi och publiken ganska mycket tryck även om musiken inte riktigt är min cup of tea. Det var en bra kväll helt enkelt. Hela dagen före låg vi vid sjön så det var en mycket bra dag.   Igår hade vi Daniel och Julia här på middag, oxå mycket trevligt. :)

Idag skulle jag egentligen gå upp tidigt  och träna, men var så trött så jag sov länge och nu ska jag snart åka te Årjäng med Mathias bil som ska byta två däck igen.  Får ta träning tisdag, onsdag istället så jag kommer i fas för resten av veckan igen. :)

Har 4 måsten denna veckan men det ska nog bli bra,  idag byta däck, imorron åka och kolla felkoder på ac:n på mercan, onsdag städa och torsdag besikta golfen.  Sen ska jag oxå träna som sagt och träffa syrran med familj, men de ser ja inte som måsten på det sättet. :)

jaja, dags å komma iordning..