Göteborg

Har haft en fantastisk Göteborgs-tur, en otroligt lyckad resa och nu är jag hemma igen och ska få sova i egen säng inatt. :)

På söndag morgon åkte vi mot Göteborg, jag, Mathias, Julia, Daniel, Lennart, Jan och Hilda. Kom fram på förmiddan i ösregn, fixade lite med parkeringsplats till hotellet, åkband och grejer till Liseberg och knallade bortåt. Spenderade flera timmar på tidigare nämnda nöjespark med Karusellåkning, Gasten-promenad, mat och dryck, snacks och dryck, bara dryck, mer karuseller, ponchos och annat skoj. Inte så mycket folk pga vädret (regnet lugnade sej efter en stund) så vi stod inte så mycket i kö. :)  Sen gick vi till hotellet och fixade oss och sen intog vi GOOOOOOOD mat på Lilla London. Så sjuukt gott var det, fick tyvärr inte plats med efterrätten. Fyllde för första gången även efterrättsmagen med mat så det gick inte ner en bit till. Sen var alla helt slut (satt på restaurangen till halv 1 ) så vi gick typ hem till hotellet och somnade.

På måndagen gick vi upp och åt en frukost som kanske var en av FÅ besvikelser på resan sen packade vi ihop och åkte till Nordstan. Där spenderade vi några timmar på shopping innan vi åt och åkte till Strömstad. Där strosade vi runt lite innan vi åt igen, denna gång oxå gott som busen. Efter en glass påväg te bilen åkte vi hem. Jag, Julia och Daniel fick ett totalt psykbryt i bilen och fnissade hysteriskt åt Mathias kyckling-sång (jag och Julia skrattade kanske MEST åt Daniels psykbryt över nämnda kycklingsång). Har ont i magen än, första gången jag skrattat så det känns som jag skulle spy.  Kom hem för snart en timme sen och det känns som att det kanske inte blir en så sen kväll nu.

Som sagt en lyckad resa och en av den här semesterns top 3.

Kommentarer
Postat av: Anna

hihi den sången skulle man vilja hört:)

2010-07-27 @ 10:48:58
URL: http://www.metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0