when I'm wrong, I say I'm wrong

10.52
I natt sov jag som en stock! Skönt!
Har kanske egentligen inget att skriva här...men drogs hit på nåt vis.

Idag åker jag tebax te Väng -skönt! :)  Bara va själv ett par dar innan mathias kommer hem!
Plugga lite, träna lite och landa lite inför helgen!

Beställde lite böcker till denna delkursen på nätet och skrev ut lite andra saker vi behöver så att jag kan göra lite uppgifter. Ligger alltid efter med eller missar litteratur te kurser nu för tiden....nu har jag iaf tagit tag i en del. Har ju inte råd att köpa hur mycke som helst heller. Stressen från igår har lagt sej lite då jag nu gjort det jag kan för pluggandet, bokat in mina teorilektioner och fixat körlektioner för två veckor frammåt. Plus att jag börjat fixa för andra saker som måste göras nu. Jag känner mej rätt med i min planering med andra ord. Gött!

Såg på Ekdahl igår då denna doktor som utformat dieten jag skulle följa sågades med fotknölarna. Dieten funkar för mamma och har säkert funkat för doktorn själv oxå. Men nåt viktigt jag glömt är att inget kan funka för alla och jag har nog aldrig haft en tråkigare vecka i mitt liv. Inte för att jag tror att det ska vara roligt att gå ner i vikt men jag har redan tröttnat på mycket av det jag får äta och jag har fuskat flera gånger för att jag har dåliga idéer på vad jag kan äta. Nu återgår jag till hårdträning och mer fibrer, mindre socker/fett.  Blir ju galen om man inte ska få leva som folk! Jag ska klara detta, har ju gjort det förr!

Nu ska jag dammsuga rummet jag sover i, packa det sista och göra mej iordning lite. Åker med bussen i eftermidda men man kan inte skutta runt som en nyvaken hela dagen!
Puss å ajö!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej kompis!
Jag tycker absolut du ska gå efter en diet där du känner att du kan leva samtidigt. Ingen idé att bli tokig på vägen.. Huvudsaken måste ändå vara att man mår bra även om man gärna vill gå ner i vikt. Och jag vill att du ska må bra!

Tänkte på det du skrev i förra inlägget, om Emmelie. Jag får också dåligt samvete för hur jag ibland behandlar henne. Jag är urdålig på att dra med mig folk som jag inte riktigt känner, eller där personkemin kanske inte är den allra bästa. Jag satte mig i den andra soffan först (före dig) och såg att hon satt själv i en annan soffa. Samtidigt så satt hon och pratade med våra andra kursare och jag frågar mig själv om det alltid är mitt ansvar att se till att alla är nöjda? Jag gjorde inget aktivit val att INTE sätta mig bredvid henne, utan satte mig i den andra soffan mest för att vi tre skulle få plats någonstans... En liten reflektion från mig! ;)

Kram!

2008-04-03 @ 11:51:11
URL: http://omknorring.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag tror inte på stränga dieter, man måste få äta det man tycker om och unna sig godsaker ibland. Bara man äter lite mindre och tränar så funkar det! Jag äter precis som vanligt och jag har gått ner flera kilo ändå :)
Och jag får väl va glad att jag har ett jobb där jag får motion hela dagarna också kanske :)
Kram

2008-04-03 @ 17:32:34
URL: http://showmewrong.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0