godisjakt

20.03

Hej!
Sitter och jagar godis på internet. Ska inte köpa nåt men vill gärna veta vilken fabrik som egentligen gör/gjort en storts godis som fanns när jag var liten.
Tror att de hette "avloppsrör" och fanns att köpa som plockgodis. Gröna stora avlånga saker med MASSOR med salt i, de var salta så man höll på att tappa huvet. Har inte sett dem på många, många år men vill så gärna hitta dem. Läste på nåt forum att de finns NÅNGONSTANS i Sverige men vet inte var. :(

Ett annat sorts godis är en sort som jag inte vet vad de heter, de fanns på CG's här i Töcksfors tills för ett tag sen, små avlånga gröna och svarta, sur-salta på nåt sätt. GODA!! De har jag inte heller sett nån annanstans på flera år, och när jag såg dem nån annanstans så var de fyrkantiga lite halvstora eller formade som kristaller oxå halvstora.

Jag undrar oxå som kryptonier som nu finns i liten påse från trollgott hette kryptoniter från början, då när de var runda lite platta. (rosa med en svart strimma fylld av salt).  Nån som vet nåt så kommentera gärna!!

Need avloppsrör, need it bad!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kryptoniter har alltid hetat kryptoniter oavsett form. Karamellkungen gör dem. Finns även gröna och lila smask Attans syrran, nu blev jag ju godissugen... Vad skulle det va bra för?

2008-08-12 @ 23:07:02
Postat av: Syrran...

...är visst lite trött. Det var jag som skrev förra med =)

2008-08-12 @ 23:08:09
Postat av: anna

Du är så söt :D Kraam!!

2008-08-13 @ 09:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0