normalt

21.24
Är det normalt att utveckla fobier i vuxen ålder när man inte haft några tidigare i livet?

Något som alltid följt mej är höjdskräck och min totala livrädsla för tvestjärtar (som jag för övrigt drömde mardrömmar om häromnatten). Men nu kommer fisk-fobi, eller snarare stora fiskar eller andra varelser som gömmer sej där under ytan. Eeeek! Nu kommer även rädsla för åska och mörker.  Nån som har nån hemmasnickrad förklaring a'la Freud?
Det känns sjukt otäckt att åskmolnen lurat bakom knuten sen jag kom hem från jobbet och att jag ska sova själv inatt när det troligen kommer. Dislike!

Jaja.....snart äre iaf helg, som ja skrev i förra inlägget. Mycket gött! Mathias kommer hem imorrn eftermidda och för några dar återgår livet till det normala, egentligen är det väl att vara ensam som är mest normalt, men inte det mest önskvärda.  Jösses vad jag dillar nu...bara skriver som jag tänker.  Kontentan var iaf att det är gött att det är helg och att han kommer hem några dar igen.

Jaja...nu ska ja snart knyta mej....e ju upp tidigt imorrn igen.
Trevlig helg!
Kramen

Kommentarer
Postat av: Barfotabarn

Usch tvestjärtar e äckliga! Å vet du, ja hade en i HÅRET i morse!! Fisk-fobi låter lite roligt;) ja utveckla nästan krabbfobi när ja va i Lysekil i sommar. Läskigt å sätta ner fötterna där i vattnet där man inte ser vad som e ute å går långt nere där på botten Bläk!

2008-08-22 @ 10:20:13
URL: http://metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0