trodde jag skulle bli skogstokig!!

17.20

Hej!
Måste bara svara syrrans inlägg......vet att de finns som runda än, kryptoniterna, men det är inte karamellkungen som har de RIKTIGA, de där som fanns på godishuset som gula och blå oxå.
Karamellkungens är de där med lite fesig smak som inte ALLS är av samma kaliber som de ÄKTA. :)

Nu till det jag skulle blogga för....
Idag har jag varit på fortbildning,........JA efter 1½ vecka. Himla bra upplägg...Nä  men det var en intressant dag och den har gett mycket både glädje och kanske framför allt förskräckelse.
Det finns en lärarkår ute i Sverige idag som ärligt talat skrämmer skiten ur mej!! Hur KAN MAN säga att man har (jag citerar) "förfärliga skitungar" i sina klassrum?!!   Hur frustrerad man än är och hur trött man än är på sitt jobb och respektlöshet får du ALDRIG säga att dina elever är något liknande!!!!
Når du dem inte får du prova alla andra sätt du inte redan provat och räcker inte det får du ta hjälp från psykologer eller specialpedagoger! Det får inte gå så långt! Du är en vuxen i deras liv som ska bemöta dem med respekt och som alltid ska visa glädje över det dom är.   Nu kommer jag få en massa arga kommentarer om ditten och datten och jag vet allt det där med hur ungdomar beter sig idag och allt sånt där. Men jag tror att om man bemöter dessa trasiga människor med respekt och är beredd att ge av dej själv för att få något tillbaka så får man detsamma tillbaka.

En annan sak som upprörde mig under dagen var trångsyntheten!! Hur kan man tro att elevers svårigheter att lära sig olika saker endast beror på eleven och dess hemmiljö?  Man måste inse att man har en enormt stor roll i sitt klassrum och att man har all makt att ändra elevers syn på en som lärare och på skolan som helhet.

Nu har jag lättat mitt hjärta!
Blev oxå arg på människor som dömer folk utan att ha en aning om vem man är.

Utöver detta blev jag oxå ÅTERIGEN varse min totala inkompetens för sociala sammanhang. Helt ställd och totalt mal-placé så fort grupperna vi satt i splittrades och jag på nåt sätt blev lämnad åt att hitta samtalsämnen och så med folk jag inte känner. Totalt hopplös är jag!  Det sägs att det man inte har i huvet får man ha i benen, dessvärre har ja inge där heller. Inte ens vett att lämna jobbiga situationer, bara sitter där som ett himla fån.

Jaja....nu ska ja upp på träningscykeln om den kan tänka sej att inte trilskas idag!
Tack å ajö!
En mörkrädd lärare!

Kommentarer
Postat av: Mia

Nu förstår jag din kommentar i min blogg.. shit vilken dag! Helt fördomsfull som jag är kan jag tippa på att läraren med "skitungarna" var i ca 45års åldern??



Lite nervös är jag för att börja jobba..nu ska man möta det man varit orolig för hela utbildningen; trångsynta kollegor och olika värderingar...



Präktig kristen som jag är kan jag inget annat än att skriva; att vi får lägga det i Guds händer och be för både skitungar och lärare!



Peace!

2008-08-13 @ 18:16:58
URL: http://www.omknorring.bloggspot.com
Postat av: barfotabarn

Men HUGA & Hilfe, du verkar haft en jobbig dag du! Håller helt me om de du skriver: Respekterar du inte barnen så respekterar de inte dig heller. Så ede me de. KRAM

2008-08-13 @ 21:39:26
URL: http://metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0