dan före dopparedan

14.44

Tja!

Imorgon är det alltså julafton..tittar man ut så kan man tro att det är mars-april. För en gångs skull rätt ljust, allt är grönt eller gult  och det är inte speciellt kallt. Lite snö hade inte varit för mycket begärt kan man tycka.

Har iaf plockat undan, dammsugit och gjort en potatisgratäng till de som vägrar jansson imorrn. Har oxå målat naglar. Ska färga håret och noppa ögonbryn. Vad kvällen bjuder vet vi inte riktigt än. Den årliga uppesittarkvällen är inställd eftersom några procent av gänget haft spysjuka. Eventuellt kan det bli ett Vänghäng med uppesittande, dock utan gröten, skinksmörgåsen och bingolotterna. 

Igår var vi i Arvika en tur på kvällen. Träffade bror och syster med familjer. Roligt var det! Och härligt att träffa alla och känna lite på Molly som jag inte sett på för länge igen..

Imorrn vaknar vi och äter frukost och byter julklappar. Gör oss iordning och åker mot Arvika där vi äter julbord och delar ut våra julklappar hos storebror där min familj befinner sej. Åker tillbaka häråt och firar kvällen hos svärisarna med Mathias familj.
På juldagen åker jag nog till Arvika igen för att träffa vänner som jag inte umgåtts med ordentligt sen juldagen ifjol. (funderade på om jag skulle ta tid och pengar till det men det känns inte som nåt att fundera över längre). På annandagen kan det tänkas bli en tur till IKEA och lite H&M i Karlstad. Får troligast presentkort på båda ställena i julklapp så vi ska kolla på säng och jag vill handla lite kläder.

Några dagar senare ska jag vara "ungdomsunderhållare" åt de äldsta syskonbarnen här i Väng.  Sen är det snart nyår. Ser otroligt mycket fram emot nyår i år!! Maträtterna är utlejda, köttet ska vi fixa och efterrätten och lite sånt där. Tror det blir en härlig kväll i festlig avslappnad stämning. Hoppas iaf!

Jahapp...snart dags att sätta igång med maten!  hej

Kommentarer
Postat av: anna

Åååh va kul att du kommer :D



Kraaaam

2008-12-23 @ 16:42:03
URL: http://snutti.blogg.se/
Postat av: Julia

God Jul på er! Här har vi klätt granen, ätit räkor och nu ska det spelas bongolotto!

2008-12-23 @ 20:08:23
Postat av: Mia

Låter som en mysig jul. Ta hand om dig. Stor julkram



Ha ha Jullan, hur spelar man BONGOlotto??? Ha ha ha!! God jul på er med! :)

2008-12-23 @ 21:30:32
URL: http://www.omknorring.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0