Oh no!

17.45

Idag kom det ödesdigra samtalet..."vårt barn har spysjuka, kommer inte idag!".   Denna sjukdom som får mej att bli lite tveksam till mitt yrkesval....fixar inte folk som spyr. Bara tanken på att behöva torka upp nåt får mej att kvälja mej...alla säger att man fixar det om man måste....I WONT! Jaja...nu är det alltså bara att vänta och se om man klarar sej ifrån i år oxå......eller inte... Annars har det varit en bra och ganska lugn dag på jobbet...en del lediga, ett par sjuka..

Imorrn äre julbord...gött....Hoppas jag! :) 

Inte hänt så möe nytt annars, somnade när jag kom hem och har efter det duschat.

Hörde med Jimmy hur länge det brukar klia ungefär..Det kunde det göra ett tag, så det är väl bara att härda ut. Så länge det inte var utslag, svullet eller rött så var det inget onormalt iaf...så det är ju bra! :)

Tycker lite synd om my man idag. Har aldrig hört om ett företag som strular och orkar krångla så mycket om tider!
De har en policy att de som ligger ute hela veckan ska få jobba in fredagar...men det gäller inte Mathias och hans grovis av nån anledning som ingen förstår. Varje gång de tar upp det så säger de att det inte funkar att jobba på kvällarna för att det stör omgivningen....men det ÄR ju redan halva bygget som jobbar kvällar för att åka hem på torsdagkväll eller freda-förmidda. Han börjar tröttna ganska REJÄLT, inte rätt tidpunkt att börja komma med krav och bråka FÖR mycket heller. Kan lätt få foten om man är lite obekväm i dagens läge. 

Tur att det troligen bara är 2 veckor kvar och att han sen ska till ett vägbygge där många troligen jobbar in...stackars!  Jag VET att man ska vara tacksam att man har jobb och att det är normalt att jobba 7-16  5dagar i veckan, MEN det är skönt att känna att man har ett liv och att ha mer än 33 timmar hemma varje vecka oxå. Tänk om vi haft barn, hade ju aldrig funkat. Det knäppaste jag hört är att hans chef frågade om vi inte kunde flytta till Karlstad istället så vore problemet ur världen. WHAT?!!! Mathias är ju för det första aldrig på samma ställe mer än högst ett år i taget + att jag ju har jobb här och det är här vi vill bo i framtiden. Vilken en!!

Nu ska jag sluta innan jag retat upp mej...
hejhej

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ät vitpepparkorn! Låter ju rätt fånigt men absolut värt ett försök, för magsjuka ede värsta som finns! kram

2008-12-08 @ 20:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0