svårt

21.43

Det är svårt att vara en trotsig tonåring när man är vuxen. Man är för medveten om hur allt är nu för att bara agera ut all ilska. Om nån röntgade genom mitt hjärta så skulle de nog se STORA SVARTA bokstäver: A R G.

Det känns så sjukt att man gått igenom livet sånhär. 24 år av att bara tacka, ta emot, vara till lags, ställa upp, finnas till hands, lyssna, trösta, bara vara. Som om man inte hade känslor själv, som om man bara var blank och tom och nåt man kan använda tills det tar slut och sen slänga. Det känns ännu värre att man bara accepterat, inte förstått att man är värd mer att man trott att det är sån man är och ska vara. Att som tonåring behöva ta hand om, stötta och lyssna på vuxna runt omkring, höra på deras ältande och klagan angående problem man inte har en aning om vad de innebär. Att behöva vara lilla avlastningen fast man inte alls förstår nåt, bara vet att det är hemskt, att det är något fel som de vuxna inte orkar bära själv, att jag måste hjälpa till.

Jag vet LOGISKT att det inte är konstigt att det kokar och bubblar här inne, men jag kan inte KÄNNA att det är berättigat. Att jag FÅR vara arg. Jag vet ju inte vad jag ska göra med det, vill ju inte såra de som står mej nära genom att bitcha mej över saker som inte rör dem. Önskar att det var som att spy när man mår illa, att allt det onda bara kommer ut och sen är det bra. Men jag vet inte "var" jag ska spy ut det. Gör ju det lite hos Maud men det är svårt att vara arg hos/med någon som säger att det är helt ok att vara arg, då är man ju inte arg längre, inte där och då.

Måste här skriva att detta inte gäller NÅGON av er som jag någon gång lyssnat på eller brytt mej om i min omgivning. Det här är GAMMAL, gammal gammal skit. Jag TYCKER OM att finnas för dem jag bryr mej om, jag vill lyssna och vara där för dem som behöver mej. Det som jag skriver om här handlar om när människor lutar sej mot sådana det INTE KAN/FÅR luta sej mot.  Alla med barn: ANVÄND ALDRIG ERA BARN SOM BOLLPLANK ELLER KLAGOMUR FÖR SAKER.

Jag VET att det är ett sundhetstecken att jag hittat min ilska och mitt värde såpass att jag vet att jag ska stå upp för mej själv, det är bara en HÅRD väg att gå. Även om det är värt varje steg....egentligen.

Mathias är påväg hem och jag ska strax sova, upp tidigt imorrn igen. Sen äre helg och MAN do I need it?!!!
Kram å godnatto!

Kommentarer
Postat av: a

2008-12-04 @ 23:38:31
Postat av: anna

Hahah givande inlägg ovan ;)



Det är alldeles underbart att läsa vilka framsteg du gör! Du är så bra!! Och jag håller med, det är bra att folk öppnar sig, men de måste ju tänka på VEM de öppnar sig för! Har inte varit med om just det själv, men.. Kan väl säga att jag förstår att det måste KÄNNAS underbart också att göra såna framsteg och inse hur värdefull du ÄR!



Vi pratade om det i helgas på festen, att det är så bra att hitta ett sätt att få ur sig irritationer och så, så att man kan släppa det sen (om det gäller småsaker alltså) :)



Tycker du är helt otroligt underbar och jag är SÅ glad att du finns i ens "krets"!

KRAM!!

2008-12-04 @ 23:45:45
URL: http://snutti.blogg.se/
Postat av: Mia

"Du tar min gråt



Hur mycket gråt

får plats

i en människa?



Hur mycket instängd sorg

kan lagras i en kropp,

utan att huden plötsligt

brister?



Ibland

kan jag känna hur det sviktar

och jag håller

bävande andan



Då tänker jag på Dig



På all den smärta

och sorg

Du bar med Dig

ända fram till korset



Din egen och vår



Ditt hjärta brast

av min gråt

— därför håller mitt"



Tänker på dig Marie, och ber. Och hoppas att Guds kärlek ska ge lite tröst i det svåra.



Stor kram



2008-12-05 @ 07:21:28
URL: http://www.omknorring.bloggspot.com
Postat av: Barfotabarn

...KRAM

2008-12-05 @ 23:04:00
URL: http://metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0