törr

17.08

Är så torr om fingrarna att det gör ont i skinnet om man drar dem över det, luften på jobbet är verkligen kass! Det är ju inte anpassat till att vara förskola så för att fukta lite har vi burkar med vatten och silkespapper överallt på hela bygget. Men det hjälper inte värst....man är ändå som ett sandpapper i halsen och om händerna. Det blir inte bättre när man har blöjbytar-dagen och tvättar sej SJUKT mycket om händerna.

Igår var jag alltså hos Maud igen. Var en konstigt gång, känns som att jag flyr lite från mina känslor. När jag satt där så vara jag nästan tom i huvudet. 30 minuter var jag nog där och verkligen där,vi pratade mycket om ilska igår, hon sa att det är befogad ilska och att jag måste igenom den för att kunna släppa den.  Jag är SÅ OVAN vid att känna mej arg och det är en konstig känsla att tampas med tycker jag. Det är nog tur att inte Mathias är hemma hela tiden (för bådas skull), han kommer inatt. Är på julbord efter jobbet. I vilket fall så var det som att jag inte hade nåt mer att säga sen, det var inte tyst men pratade om så mycket oviktigt. Jag tror jag flyr......flyr från att möta det där smärtsamma på riktigt.

Efteråt sladdade jag mej över Finnskogen (som var som ett enda stort julkort) och åkte till Årjäng. Såg Patrik 1,5. Otroligt viktig och sevärd film. Svensk film är alltid svensk film, men det gör inte ont att titta på Torkel och Gustaf....inte ont alls...när det sen finns ett budskap med det hela så funkar det ypperligt.  Grinade när jag satt där....för lite allt möjligt..:)
Sen vare smörgås å lite tal av rektorer och flams och trams med kollegor...Sen åkte jag hem, såg lite på Insider innan jag la mej. Där helt från ingenstans så kom allt bara över mej....minns precis när jag grät så mycket senast, det är LÄNGESEN. Gjorde ont i lungorna till slut och jag visste inte var jag skulle hitta luft att andas. Nånstans där i all gråt så somnade jag tydligen.  Vaknade imorse och var fortfarande stentrött...men jobbat har jag. :)

Nu har jag handlat, kommit hem, plockat lite, duschat, tvättar nu en maskin och gör allt för att låta bli att klia på min tatuering! Sårskorpan håller på att lossna och det kliar så gaaaaaalet mycket. Men det är väl snart över...:)
Vi får ny spis imorrn eller ikväll. De står här utanför och väntar på att bli inburna, vi ska få ny i alla lägenheterna. Härligt. En prima julklapp från hyresvärden....även om den hör till lägenheten. TACK! :)

Japp..nu ska jag återgå till att inte klia och bara inta torsdagsmode....
Puss

Kommentarer
Postat av: Julia

Tyckte väl att du verkade lite down igår men tyckte inte att det va rätt tillfälle att fråga... hoppas att det känns bättre idag... but i'am here!

2008-12-04 @ 17:31:25
Postat av: Maja

Hejsan vännen!

Känslor är svårt men viktigt att man lär sig handskas med dem och att man känner att man har rätt att uttrycka dem. Men jag hejjar på dig å jag hoppas du vet att jag finns här!!

Kram på dig

2008-12-04 @ 18:37:15
URL: http://majalenasofi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Bra att du fick släppa ut en massa. Det behövs verkligen ibland. Kram

2008-12-04 @ 19:54:33
URL: http://showmewrong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0