Midsommar

19.30
Hej!

Nu är jag ledig för helgen! Himla gött! Måste upp tidigt och åka till Arvika och köra men slipper jobba iaf. Känns riktigt, riktigt skönt!  Det är verkligen roligt och jag trivs bättre och bättre, önskar jag fått vara kvar där men nu är jag riktigt sleten.

Känner mer och mer att det vore roligt att hitta på nåt kul på midsommarafton. Verkar inte bli nåt med Mangsgårn och jag är väl typ den enda i "gänget" som tycker att Midsommar är en av de härligaste högtiderna på året. Detta medför att jag är den enda som vill fira midsommar på riktigt med sill och nubbe" Äter helst inte sill (inte på midsommarvis) och dricker inte gärna nubbe heller men hela grejen lixom. Att fira midsommar med nära och kära och laga god mat och bara ha det härligt. Duka fint utomhus (partytält vid regn) och bara äta och ha det gött. Trivas lixom.
Alla andra verkar lika gärna kunna ha en tv-kväll eller sitta hemma lixom. Jag vill att det ska hända nåt, kännas som sommar. :) Mmmm...så äre, får väl se va de blir.

Hittade en såååååå fin klänning på Cubus idag när ja vänta på svärisarnai Töcksfors. Provade aldrig men vill VERKLIGEN ha! IMorrn när ja kört så hämtar älskling upp mej i Arvika och sen skulle vi åka dit och titta sa han. Får nog låna pengar till den, glad!!  Blir prima till midsommar och bröllopet som är om nån helg.

Har fortfarande inte hört nåt om mopederna.....blir så trött. Känns iaf väldigt mycket roligare att ge 5000 för den andra mopeden än 4000 för den första för han som har den är nog det mest irriterande och puckade jag hört om på länge!
Nu ska ja kolla blocket om nåt nytt kommit ut.

Så ä rä å så blir rä - Först klier rä sen svir rä.
Först ä rä gult, sen ä rä blått. Sen försvinner rä bort.

Ha de så gött!
Kramen


Kommentarer
Postat av: julia

tror du verkligen att det är nån i gänget som säger nej till "sill å nubbe" midsommarfirande? du är allt bra rolig du!!! vi har aldrig riktigt förstått att det är det du vill ha!!!hahaha!jag har inte pratat med min man om det men vi kan helt säkert vara här i söcka!!!

2008-06-18 @ 19:54:02
Postat av: Syrran

...lixom... Du är ganska söt, som Ida skulle ha sagt :-) Trevlig Midsommar utan sill och nubbe då.

2008-06-18 @ 21:49:23
Postat av: Micke

Låter som Du skulle behöva en midsommar i Dalarna!

Projekt 2009? Välkommen!

Här blir det i alla fall sill och (jord)gubbe mellan regnskurarna.

Glad midsommar i nya klänningen!

2008-06-19 @ 08:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0