LCHF

12.53

Hej!
Fredag!! Helgen är här...det är så gött!! Sleten denna veckan...vet inte riktigt varför men.
Idag har jag hittills gått upp, ätit frukost, diskat, dammsugit, tränat lite, duschat och sytt i lite knappar i byxor, lagat strumpor och plockat iordning mina sygrejer. Vi ska till svärmor och äta mat om en stund så just nu väntar jag på att tiden ska gå.

Idag börjar jag på LCHF-diet. Ska bli intressant att se om det fungerar så bra som folk menar.
LCHF betyder för dem som inte vet Low-Carb High-Fat, alltså så lite socker och stärkelse som möjligt och så mycket naturligt fett som möjligt. Ska göra underverk om man är överviktig, så ni andra spinkisar ska nog inte ge er på detta. :)
Att ja börjat me detta innebär att det idag ska inhandlas saker som annars inte finns i detta hem, riktigt smör, helfet grädde, ägg, bacon och sånna saker, men oxå olika nötter, nya kryddor och sådant man kan äta istället för bröd och potatis och ris osv.
Imorse åt jag ägg och bacon och en kopp the till frukost, det känns nästan äckligt med så mycket fett sådags. Men det är väl bara att köra på. Blir nog bara ägg-bacon-fukostar på helger och de dagar jag inte är i skolan - annars får det bli naturell youghurt med nötter och frön.
Jaja......nog om det.....ska iaf bli intressant att se om det fungerar.

I helgen har vi inga planer alls, det känns riktigt skönt! Blir helt säkert händelser men det är skönt att inte ha saker man MÅSTE göra. :)
Nu ska ja se på tv tills det är dags för mat! Hejkon bejkon!!


So, since you wanna be with me
You'll have to follow through
With every word you say
And I, all I really want is you
you to stick around
I'll see you everyday
But you have to follow through
You have to follow through
                   
Gavin Degraw

Frukost!
image13




Kommentarer
Postat av: ännä

ja tänkte lägga ut ett recept på hemmagjord müsli på lunarn, de kanske vore nåt? havregryn, rågflingor, lite nötter å sånt.. råsocker också, men de kan man säkert utesluta :) de e göörgött :)

2008-03-29 @ 13:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0