så var det över

10.06

Det vi planerat för, väntat på, övat inför och hållit på med massa hemligheter runt är nu över.
De sa ja och var vackrast i hela världen denna dag!! Jag är glad att jag fick vara med och se detta underbara från första parkett! :)  Tack!

Började dagen hos svärpäronen där vi intog frukost pga dålig planering och brist på frukost-tillbehör i vårt hem.
Var i vanlig ordning några minuter sena i början men på NÅGOT sätt lyckades vi ändå svänga in på parkeringen till köpcentret 09.01.  Jag skuttade in och möttes av Anna och Elin. Julia anlände sist och jag pustade ut. :)
Sen fixades det hår och smink och allt som hör till. VI mötte upp grabbarna - uppklädda till tänderna (najs, SUPERnajs) och åkte mot Mysen där vi skulle ta kort. Fotograferna var annorlunda någon annan jag nånsin mött, vilka stjärnor! Man kunde inte annat än le/ asgarva på bilderna. Hade ont i varenda muskel i hela ansiktet efter :)
Sen åkte vi och intog en GOD smörgåstårta innan det var dags för ombyte och åka mot missionshuset.

Vi gick in och efter ett LITET tumult då en av näbbarna inte riktigt ville vara med längre så kom vi in i kyrkan och det hela var i gång. En vacker och enkel vigsel. :)
Efteråt var det lite fotografering igen (av gäster och fotograf) innan vi åkte mot festlokalen. :)
Åt en god förrätt, härlig buffé och smaskig efterrätt.
Under tiden här höll vi vårt tal :)
Senare var det lite olika programpunkter med MYCKET roliga inslag, skrattade så tårarna sprutade åt mycket av det. Mot slutet var det dags för vännerna att framföra sången vi skrev för ett tag sen.
När allt var slut och brudparet avlägsnat sej bar det av för att utföra diverse bus i Sôcka, de hade sett till att vi minsann INTE skulle ta oss in men utomhus gjorde vi ett och annat.  :)

Igår var det en LUGN dag, vi vaknade aldrig riktigt till under hela dagen, åt en morsdags-middag på Åsen och åkte till Sôcka för att lämna hyrkläderna som ska tillbaka till Säffle. Resten av dagen slappade vi bara.

Idag är det SOL ute!!! Love it! Jag är ledig och borde egentligen tvätta och dammsuga, tar det senare. Nu vill jag bara sitta här och göra ingenting! :)
Puss och hej!

Kommentarer
Postat av: barfotabarn

Kul! Nått alldeles speciellt å gå på sin väns bröllop, ännu mer speciellt å va tärna... Nu väntar ja spänt på bilderna då, som sagt;) måste ju få se världens vackraste tärna! kram!

2008-05-27 @ 11:58:08
URL: http://metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0