1a advent

19.46
Hejhej!

Idag äre första advent och dagen är snart slut för oss här i Väng.
Nu ska det alltså bara vara 24 dagar till jul..eller 23 typ...otroligt konstigt känns det. Vi fick i allafall snö inatt vilket gör det hela mer trovärdigt och lättare att förstå.  Imorrn börjar en ny vecka med jobb och lite kvällsaktiviteter...helgerna är ALLDELES för korta....men veckorna går fort som tur är.

Har ju inte berättat att jag i fredags träffade rektorn.
Imorron kommer hon med mitt antällningsbevis. Jag kommer få jobba minst 50% där jag jobbar nu, i januari, februari och halva mars. Men kommer få hjälp att fylla upp på andra ställen så det blir så mycket som möjligt. Den 20 mars går en av mina kollegor på mammaledighet och då går jag upp på 100% igen. Detta blir fram till augusti år 2010.
Hon berättade oxå att jag numera är den enda utbildade i kommunen som inte har fast jobb och att jag därmed är den första som kommer bli anställd när något nytt händer.  Go känsla på ett sätt. :) Och jag vet ju iaf vad jag ska göra i en LÅNG, LÅNG period framöver. :)

Japp,..nu ska vi äta lite kvällsmat innan sömn.
Godnatto

Kommentarer
Postat av: Syrran

Underbara nyheter! Jättekul att det ordnar sig, det har en tendens att göra det =) Nu ska bara din strulpelle till storasyster ha sig ett fast jobb också ;-)

2008-11-30 @ 20:19:26
Postat av: Maja

Hallåhej! Jo då jag ska nog komma hem hel... Men vilka festliga nyheter som når mig! Gött å veta vad man gör framåt lixom! å förhoppningsvis ska vi inte konkurera med varandra medtjänsterna i juni 2010 är ju jag klar förhoppningsvis... För då kommer du redan ha ett fast jobb!

Take care.

Kram på dig

2008-11-30 @ 20:39:51
URL: http://majalenasofi.blogg.se/
Postat av: anna

Härligt! Grattis!! :D



Kraaam!!

2008-11-30 @ 21:00:41
URL: http://snutti.blogg.se/
Postat av: Johanna

Va skönt att veta att man får jobba :)

2008-11-30 @ 22:31:05
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej! Å tjena vilken tatuering du gjorde! Den var stooor! :) Jag blir ju väldigt väldigt avundsjuk! :) Det får bli en sån symbol på mitt ben, om än i mindre skala, inom snar framtid! :)



Enligt Wikipedia är ordet ichtys det grekiska ordet för fisk. Det kan också utläsas som

"IESOUS CHRISTOS THEOU YIOS SOTER" som betyder Jesus Kristus, Guds Son, Frälsare. Första bokstaven i varje ord bildar ordet ICHTYS.



Så, en liten lektion från besserwisser Mia, haha!



Grattis till fortsatt jobb, gött att veta. Själv känner jag att ovissheten inför nästa höst börjar komma krypande...



Ha det bra, kram på dig!

2008-12-01 @ 15:58:09
URL: http://www.omknorring.bloggspot.com
Postat av: Micke

Fantastiskt! Snacka om att Ni har låg arbetslöshet där på landsbygden. Den enda utbildade i hela kommunen som inte har fast jobb...!? ;-)

Kul att det går bra för Dig!

2008-12-02 @ 16:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0