Gaddning nr 1

Ber om ursäkt för förra rubriken, skulle nog i stressen skriva  på begäran. :)    12.35

Nu ska alla få veta det de undrar över. :)

Igår fick jag min första tatuering gjord. Det är en ichtys-fisk. Symbolen används av många kristna och är ett tecken som många känner igen varandra på. Används ibland på bilar, jackor, armband och annat.
Ichtys betyder jesus, typ.   Att den ser ut som den gör beror på att de kristna när de var förföljda i  öknen använde det för att avgöra om den de mötte var vän eller fiende.  En av personerna gjorde första "bågen" och om den de mött kunde fylla i så att det blev en fisk så visste de att det var en kristen. Om personen däremot inte fattade nånting så visste de att det var bäst att inte avslöja sin tro om de ville ha huvudet kvar på kroppen.

Det gjorde inte ont på det sättet jag väntat mej, det var inte så köttigt och ihållande. EN VÄLDIGT uthärdlig smärta och jag låg under tiden och funderade på nästa tatuering, vilket är ett tecken på hur ont det inte gjorde. Däremot var det väldigt stor skillnad några sekunder ibland då det gjorde SKITONT! Men bara små korta stunder, hade ett bitmärke i handen kvar sent igårkväll från när han karvade högst upp mot knävecket, TUNN hud där.
Det gick på typ 45 min eller nåt och jag är supernöjd!

Jag fuskade LITE med plastavtagningen eftersom vi skulle iväg på kvällen, vet inte om det är därför det rinner lite färg idag. Hade fastnat i lakanet inatt så jag drog nog upp lite av sårskorpan. DUMT!  Men men, det går väl att lägga i mer om den tappar för mycket....onödigt bara!

När jag åkte härifrån så var jag inte så nervös alls, hade bara en mage som uppförde sej konstigt, det var troligen där nervositeten satt lite ändå.. När jag plockat upp Clara så satt vi i bilen och catchade up lite, otroligt trevligt och härligt! SÅ längesen vi sågs och pratade. :)   Strax före 12 gick vi in och allt blev otäckt verkligt, kände mej nästan bedövad på nåt märkligt sätt. Allt gick lite långsammare och alla ljud lät grumliga...haha..

Jimmy som tatuerade förstorade bilden jag hade med mej, mätte mot mitt ben, ställde iordning britsen och började plocka fram nålar och plasta in halva rummet. Det kändes väldigt operationigt på nåt vis.  När han sa att jag kunde komma in så ville jag bara springa därifrån. Började TOK-svettas om händer och fötter. När han lagt på underbilden som han gaddade efter och jag såg hur bra det skulle bli så ville jag inte springa därifrån mer. :)
Så började han och jag var SÅ förvånad över den milda smärtan som var utom tidvis....:)  
Jag fortsatte tok-svettas ett tag och jag anar att hans byxben där jag hade min fot vilande var blött.....*skratt*.
När jag hållit Clara i handen ett tag släppte jag och tittade i mina händer, det var som om jag doppat dem i en hink vatten. Haha....

Sen när det var klart så åkte jag hem och åt mat, gjorde mej iordning och sen åkte vi igen. En kul kväll med inslag av hur otroligt lite jag saknar Arvika på många sätt. Samtidigt träffade jag lite människor som jag inte träffar så ofta och däremot saknar lite mer och DET var superkul!

Jahapp...detta blev ett långt inlägg som avslutas här.
Tack för alla positiva reaktioner :)
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0