at home

14.21

Tja!
Nu är jag hemma. Funderar på att ta en promenad i det otroligt härliga vädret, risken är väl bara att man blir skjuten av nån älgjägare som ser fel.  Igår fick de 15 älgar, det är nästan halva kvoten som de får skjuta i år. 37 tror jag det var de får skjuta på hela veckan. De hade oxå sällskap av en varg när de drog fram de skjutna.
Nu kan jag inte gå ut på kvällarna längre, eller snarare ännu mindre än förrut, gjorde det ju inte gärna innan.
Tycker det är otäckt när de är så orädda, usch.

Fick allt färdigfixat med det pappersjobbet jag höll på med och när barnen sov så lärde jag en kollega att skriva ut bilder på datorn, sen åkte jag hem. Var inne på Tempo på vägen och köpte skinka till Mathias, fick oxå tillfälle att berömma dem för smörgåstårtan vi köpte. Himla trevlig affär det där, synd att det är lite dyrare på en del saker.  Det är nästan värt det ändå, värna lite om glesbygden. Vi har ju nästan ingenting kvar efter att köpcentret kom. :)

Nu ska jag ta den där promenaden tror jag.
Godmiddag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0