energi+

19.12

En bra dag har det varit. Energin är påfylld i själen och kroppen och hjärnan. En bra kväll igår och en bra dag idag gjorde allt bättre. :)

Idag har meningar som: "Min mamma är en liten, liten, liten, liten man" och en massa andra gjort mej glad.
Imorse fick min sambo mej att vilja gå upp ur varma sängen och ut i höstrusket utan att tänka på det ens, finaste min.
När jag kom hem låg två lovley kort på mina äldsta syskon-barn i postlådan. TACK! Det blev prima i ramen!

Haft en skön själv-eftermiddag nu sen jag kom från jobbet. Började med lite fejk-sol på min kropp, det gör en verkligen piggare och man känner sej mer utvilad än efter vanlig vila. Undrar om sånt ljus fungerar som ljusterapi?

På jobbet sopade jag ihop en stor lövhög som de äldre barnen på andra dagiset hoppade i, jätteroligt att se hur de uppskattade det. De små kom sen och det blev ett enda lövkrig på vår gård, härligt att höra skrik och skratt av riktig glädje hos barn.

Har oxå gjort min första dag som handledare för en tjej som gör 3-veckors slutpraktik på BoF hos oss. Roligt och nytt och spännande. Det är svårt att veta vad HON förväntar sej, men jag försöker tänka på vad JAG ville ha ut under min praktik även om det är skillnad på gymnasiet och univeristetet. Vi ska sätta oss ner och prata lite mer imorron, hon ska få ett schema och lite sånt och så ska vi titta på hennes uppgifter som är otroligt intressanta och spännande tycker jag. Handlar en del om barn med funktionshinder och sånt där som jag bara njuter av att diskutera och analysera. :)

Har försökt få en bild åt er på nya håret men har inte lyckats ta nån som gör det hela rättvisa...ligger nån på bdb men ingen är riktigt rättvis som sagt.

Over and out
/ Handledaren :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0