energi?

15.04

Idag är energin slut. SÅ trött och troligen inte på det bästa humöret. Orkar lixom inte riktigt idag känner jag, vill bara ha så lite att tänka på å göra som möjligt. Orkar inte krångel, motgångar eller att möta andras viljor idag riktigt. Ska sova lite å se om det blir bättre sen, det är så TRÅKIGT med sånna dagar. De dyker upp ibland för mej, behöver ha min självtid på nåt sätt. Fylla på lite på MITT sätt utan att behöva möta andras förväntningar eller önskningar på mej för en stund.  

Igår var vi i Sôcka på kvällen, såg på Idol och lite annat, hamnade oxå i superintressanta diskussioner som höll oss kvar där till 2 inatt, kanske därför jag är trött.  Ikväll äre på förslag att det ska bli pingis igen, jag har verkligen inte lust men jag vet att de andra är med på saker de inte älskar att göra. Känns bara som att på andra saker kan man åka med och vara social och lixom va med fast man inte är med på det som görs. Men det är ÄR inte roligt att sitta i ett garage och se på när andra spelar pingis och man inte har lust att spela själv. Själv är jag riktigt sugen på att gå ut och dansa lite, har inte råd ändå så det spelar ingen roll att det inte blir det ikväll...men nån gång snart vore det roligt.  Skulle oxå kunna tänka mej att bara knäcka en film lr nåt. Jupp.

Idag ska vi göra älgburgare. Känns lite skumt att äta kött som man malde och packade igår när en massa blod och sånt var med. Det är ju gott, men det känns lite äckligt om man tänker för mycket på det. Den färsen vi ska göra av har varit i frysen och vänt och på nåt sätt så hjälper det lite. Den där klumpen som ligger och tinar i köket behöver nödvändigtvis inte vara ett djur lixom. Har haft ganska långa perioder i mitt liv när jag inte kunnat äta kött, ibland blir tanken på att det är ett dött djur så motbjudande. Tycker inte synd om dem eller så men jag tycker att det är äckligt, ofräscht, som människolik kan tänkas vara att äta för andra (och mej). Svårt att förklara men....så äre....

Jupp, inte så mycket nytt annars, den årliga höstsmärtan i lederna gör sej påmind. Försöker mej på att röra på mej lite mer och att inte stelna till, men det hjälper inte riktigt i år. Jag är glad att det inte är värre men samtidigt är man rädd för hur det KAN bli, jag är ju ändå bara 23 bast (ett tag till).

Nu ska ja ta å vila mej lite så jag kan bli en lite roligare sambo igen.
Hej

Kommentarer
Postat av: anna

Ja det vore så kul om du blev med ut snart! :D

Kraaam!

2008-10-18 @ 15:39:29
URL: http://snutti.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hela stora gänget borde gå ut och dansa snart. Vore verkligen kul! Va jättelängesen jag va ute i Arvika också. Tror det va då jag o Micke mötte dig på bryggan som va senast faktiskt. Så lite dans skulle inte sitta hela fel :D Kram

2008-10-18 @ 16:11:27
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: Barfotabarn

..känner så väl igen den där känslan, vet också att när det känns så kan det bara bli bättre. Kram och ta hand om dig idag!

2008-10-18 @ 16:43:34
URL: http://metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0