om 3 timmar

10.13
Nu äre helg!!! snart iaf. :)
Så gött med fredag, är så sleten denna veckan. Både i kropp och hjärna, själen är däremot mycket piggare än brukligt på hösten. Kanske beror det på att det inte är RIKTIG höst utan sådär härligt soligt och vackert. :)

37 älgar tror jag det blev till slut, full pott med andra ord. Men MÅNGA deltagare så det blir inte lika mycket kött som annars, vilket iofs inte gör så mycket. Vi har alltid lite kött kvar när det nya kommer. Använder upp köttfärsen rätt så raskt till burgare, köttbullar och köttfärssås/köttfärs till tacos. Men stekar och filéer ligger kvar länge, blir lixom inte gjort. En del stek går till grytor men det blir mycket stek, den vill man ju inte riktigt mala heller. Japp.
Klockan 5 ska det hämtas så sen äre väl bara att fylla frysen.

Idag, believe it or not, ska vi lämna in tvn och höra om det är nån idé att laga eller om vi ska köpa ny. Sen i slutet av maj har den varit paj, det händer saker rätt snabbt hos oss. Då kanske vin äntligen kan sluta ha TVÅ tv:ar i vardagsrummet. :)

Nu ska jag sköta mitt jobb!
Trevlig helg!
ajö

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag kan befria dig från en stek eller två, om det är på det viset. Inga problem. =)

2008-10-17 @ 15:44:27
Postat av: Marie

Haha...japp....kan nog ordnas det systeryster!

2008-10-17 @ 16:20:06
URL: http://mrij.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha...japp....kan nog ordnas det systeryster!

2008-10-17 @ 16:20:20
URL: http://mrij.blogg.se/
Postat av: b

Trevlig helg! Kram

2008-10-18 @ 10:55:49
Postat av: Barfotabarn

förra kommentaren va min, datorn sprang iväg innan jag hann skriva avsändare...

2008-10-18 @ 10:59:31
URL: http://metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0