SÅ trött!

17.59

Idag har jag jobbat första dagen på två veckor. Kul och gött att vara tillbaka, nu är jag SÅ trött!
Sov inte många timmar inatt. Vet inte varför men det var bara så fruktansvärt varmt.

Helgen var annars bra, på fredag kväll var grabbarna här på en fika och sen tog de med sej sambon på lite pingisspel en stund. När han kom på hem såg vi på lite tv sen var det sovdags.
På lördagen gick jag upp hyfsat tidigt och åkte till Arvika, Mathias var på skjutbanan hela dagen. Jag träffade syster med familj och gick med dom på mârten en sväng Sen middag hos päronen. Satt där ett tag in på eftermiddagen och åkte sen hem igen. Var hemma samtidigt som Mathias och fixade lite inför kvällens spelande. Julia, Daniel och Jan kom och vi spelade Retro. En kul kväll med ett stort mått urflippning och lite allsång. :)
På söndagen tog jag och Mathias en promenad i skogen, skulle se om det fanns några kantareller kvar. Kom hem med typ 15 stycken kanske, efter 2 timmars klivande i skogen. Ingen lycka där vi var. Ska kika lite nån eftermiddag under veckan annars tar vi det till helgen. De är väl snart inte ätbara längre, men det ska finnas ett ställe där det är JÄTTEmycket svamp, det var dit vi var påväg, kom bara av oss lite. Efter gick vi iaf och satte oss hos Mathias mormor och morfar och pratade lite innan vi gick hem och gjorde köttbullar. Slappade lite och sen sovdags igen.

Idag har jag som sagt jobbat. Fort tillbaka-kastad i det vanliga. Härliga ungar och små försök att stjäla energi men som idag inte kom åt mej. Blev glad när jag insåg att arbetslaget under tiden jag var borta kommit fram till att två olika möten med föräldrar ska inräffa inom 1-2 veckor för att "man" (som de sa) inte ska behöva lägga energi på att irritera sej. Det är kanske bästa lösningen om man inte kan tänka sej att bara sluta bry sej och göra sitt jobb istället. :)
Jaja...som sagt är glad bara det händer NÅNTING! :)
När jag kom hem så somnade jag en stund och nu sitter jag här. Ska försöka sätta in sista bilderna i album och sen blir det lite tv under kvällen.

Kvällens höjdpunkt blir nog nyponsoppa och smörgås sen lite senare, något jag inte ätit på JÄTTELÄNGE.

tack å ajö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0