semesterdag 1

10.56
Hej!
Idag har jag min första semesterdag av 11, inte i ett svep dock. Jobbar 3 dagar denna vecka, tisdag,onsdag och torsdag. Japp.

Nu till helgen.
Fredag: Gänget här och glodde på idol och hängde. Mycket trevligt :)
Lördag: Gå upp, packa det sista och äta frukost, sen åkte vi. Kom fram lite för tidigt men när Jimmy oxå kommit gick vi och frågade om vi kunde få rummen även om vi var tidiga. Det fick vi. :) Packade upp lite och fixade innan vi började göra oss iordning. När vi var klara gick vi till Jimmys rum och hjälpte till att fixa med presenten som var en digital fotoram, vi skulle lägga in en massa bilder på gänget (ett helt annat gäng den här gången) som skulle rulla när de satte igång den första gången. Sen kom taxin som var SEN, men å andra sidan gjorde inte det så mycket eftersom Ola och Brita var ÄNNU senare till taxin. :) Vi kom iaf fram efter 16, nån gång. Detta gjorde heller ingenting eftersom brudparet inte kom förrän före 17 nån gång.
Sen var det mat i långa banor, gick snabbt mellan rätterna och programmet var inte direkt lika späckat som vi är vana vid. Jag satt bredvid folk jag aldrig sett över huvudtaget, hade dock Johann snett mittemot så det funkade. Till tårtan möblerade de om så vi kunde sitta ihop hela gänget.  Det var dans och party länge, länge. Och folk blev lite väl dragna på sina håll, man blir rätt snabbt nöjd när man är nykter själv, men det var ju kul att de hade roligt.
Jimmy höll det klockrenaste talet och vi skrattade så vi grät, han har oanade talanger mannen. :)
När vi väl ringde taxin igen så var han i "långtbortistan" och skulle komma först efter 1 timme och 10 min. Så vi var sist kvar på bygget och satt mest och rullade tummarna på slutet, en del fördrev tiden med att dansa skorna av brudparet. :)

När vi kom tillbaka till hotellet stupade vi i säng och när klockan ringde för frukost kändes det som vi inte sovit alls.
Åt en massa god mat och gick sen och packade ihop oss och duschade och fixade. När vi lämnat rummet åkte vi till Fredrics (brudgummens) föräldrar för att hjälpa till och äta upp resterna innan vi åkte hem igen.

Igår när vi kom hem fixades det lite för veckan och vi hamnade sen i en diskussion,som spårade ur och sen tog mej tillbaka till annat, tårar som skulle gråtits för många, många, många år sen strömmade nerför kinderna och det kändes som det inte fanns något stopp. Jag är så glad att jag har honom i mitt liv, älskar den mannen!  Sen sov vi och idag är jag ledig.

Har betalat räkningar och har inga direkta planer för dagen. Massa saker jag säkert BORDE göra men får väl se....
Denna månaden blev det lite mer pengar över än tidigare, otroligt skönt att kunna sätta in lite extra på sparkontot och ändå ha lite pengar över.

Japp, nu ska jag hitta på nåt. Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0