idoler, doktorer , läskiga blodprov och brev

12.05

Hej!
Nu är jag hemma, efter dagens doktorsbesök. Åkte direkt hem istället för jobbet i eftermiddag. Doktorn tyckte ja kunde kosta på mej att vila en dag till eftersom förkylningen redan upprepat sej en gång. Så även om jag känner mej piggare så tyckte hon (och jag) att det räckte med att gå till jobbet imorrn.

Nåväl, ett snabbt besök på A's kontor. Lyssna på hjärta och lungor och ÅTERIGEN diskutera allergier/astma och kortisonets vara eller icke vara. Fick en ny inhalator, om det inte funkar så är det kortison nästa. Jupp....
Sen gick jag till labb, 3 rör med blod tog de törstiga smurfarna, sen väga och mäta. Nu äre bara att vänta på det otäcka brevet som talar om att jag måste gå ner i vikt. Som om det vore nån överraskning. Jobbar ju påt, tyvärr blir jag ju sjuk hela tiden så tränandet ligger ju nere emellanåt. Ätandet är som vanligt en balans på en tunn tråd mellan för mycket och för lite. När ska ja sluta äta/inte äta med känslorna?!

Något av det som gör hösten lite lättsammare är alla roliga serier som börjar igen efter sommaruppehållet. Nåt som jag av nån anledning inte själv förstår är min totala förtjusning av Idol varje år. Tycker inte att auditions är det roligaste, tycker det är roligt när det börjar på riktigt sen och man ser hur duktiga folk det finns i vårt land. Har redan 3 favoriter för i år. I vilket fall är det ju just auditions just nu, igår från Karlstad. Jag SKÄMS å hela Värmlands vägnar, vilka folk det finns!
Brukar inte skämmas för andra än mej själv men igår fick jag gå ifrån tvn flera gånger för att orka med det hela, stackars folk som inte har en aning om hur verkligheten ser ut.

Jaja....nu ska jag ner i tvättstugan och se om jag orkar tvätta en maskin medan jag slappar i soffan.
Ha de gött! KRAM

När jag körde till Arvika idag så lyssnade jag på en låt som jag inte lyssnat på på länge. Just nu är ju allt bra men den här låten känns ändå alltid så sann nånstans där inne.

I'm tired of being what you want me to be
Feeling so faithless lost under the surface
Don't know what you're expecting of me
Put under the pressure of walking in your shoes
Every step that I take is another mistake to you

I've become so numb I can't feel you there
Become so tired so much more aware
I'm becoming this all I want to do
Is be more like me and be less like you

Can't you see that you're smothering me
Holding too tightly afraid to lose control
Cause everything that you thought I would be
Has fallen apart right in front of you
Every step that I take is another mistake to you
And every second I waste is more than I can take
                                                               
Linkin Park

Kommentarer
Postat av: Mia

Vet allt för väl hur det är att äta för att dämpa vissa känslor. Det är så jobbigt. Vet hur du känner dig, men som du vet tycker jag du är fiiiin!!!!



Kram



Krya på dig!

2008-09-11 @ 17:04:03
URL: http://www.omknorring.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0