ingen Mitch Bucannon direkt

21.02

Hej!
Idag har vi lekt Baywatch på land, otroligt intressant och rolig dag. :) Längesen det var så mycket skratt och låg humor nu sen man slutat på universitetet. Men vi har varit seriösa och lärt oss massor oxå. En bra dag. :)
Vår lärare var väl ingen Mitch Bucannon direkt men en VANSINNIGT rolig man i sina 60 år som var mycket duktig på att engagera och göra en sugen på att lära. Jag hoppas att jag ALDRIG kommer behöva använda varken hjärt-lungräddning eller heimlich-manöver eller ringa ambulans eller att känna igenom om något är brutet på nån, men jag känner mej en aning tryggare nu än innan. Som han sa; att ni gör NÅNTING kan va det avgörande. Man kanske inte gör allt rätt men man har iaf försökt och gjort så gott man kan. Och nu har vi en hum om hur man gör det rätt vilket ökar alla chanser.

Åkte till Arvika efter jobbet och grattade en av mina fina på föllsedan. :) Hoppas han var nöjd med dagen och allt han fått. :)  Grattis L!
Var inte där så länge eftersom jag har kasst ljus på bilen och inte var sugen på att köra i mörker. På vägen dit var jag följd av polis och grejer, men ingen ville prata me mej så det gick fint.

Imorrn äre jobb igen, tidigt pass och samtal med rektor på fm. När jag slutat ska jag färga håret och träna har jag bestämt sen äre lite idol och filip och fredrik. Sen äre helg igen. En späckad en.Späckad med mârten.
Fredagkväll: Mathias har café i Årjäng, kanske åker med som sällskap, kanske stannar hemma och njuter av helg.
Lördag: Mathias har vaktpass (innebär att va på plats och lösa eventuella problem) till de som står i korvmojen mellan 4 och 6 lr nåt så vi åker väl till Årjäng nån gång innan och kanske går en sväng där. Vid 22 äre konsert med herr Hiding.
Söndag: Har lovat hjälpa till med pajförsäljning  och på eftermiddan sen är det bortstädning av allt bös efter mârten. Antar att det sen blir hem och göra matlådor och kanske slappa lite innan sömn och ny vecka.

Jahapp....det var det hela. Idag visade bror mej otroligt snyggt tatueringsförslag som han vill göra. Otroligt najs! Vill oxå komma på nåt sånt där unikt och fint som ingen annan har. Men det kanske får bli senare i livet när jag kommit på vad. Nu nöjer jag mej med det jag är sugen på. Har fortfarande inte skaffat tid, känns nervöst med ekonomin än så länge, vill ju vara säker på att ha råd.

Har ju redan fått min föllsedaspresent från svärpäronen, en softshell-jacka från Abeko (såklart) . Snygg och enormt bra å ha på jobbet nu. Varm, men inte instängd OCH den står emot regn. Mycket bra present och jag fick välja själv om jag ville ha den, jag är mer än nöjd men det innebär oxå att det försvann lite som jag tänkt önska för att kunna tatuera mej. Har iaf en himla bra jacka!

Nu ska jag slutta ordbajsa och ta en köpp the, har hamnat i en the-period igen. Rätt gött faktiskt, borde börja dricka nåt annat än svart the men, sånt är livet.
Hej

Kommentarer
Postat av: Barfotabarn

Så ni e även me å fixar me marten? Vi ses säkert där, jag kommer flumma runt länge länge...=) KRAM

2008-09-18 @ 13:57:52
URL: http://metrobloggen.se/utanskor
Postat av: oKEJ

Vill du vara "nyttigare" så finns ett ört-te med lakritssmak. Mycket gott (om man gillar lakrits förstås)

2008-09-18 @ 21:41:11
Postat av: Broder Daniel

Hrrm, inte så väldigt unikt....

2008-09-21 @ 01:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0