trodde...

10.44

Jag som trodde man blev frisk av att vila :(
Vaknade idag med mer igenmurade ögon än på hela tiden, hjälpte knappt att tvätta upp dom, och ett halsont som påminner i smärtstyrka om streptokocker men inte alls har den typen av ont.

Googlade lite på ögoninflammation eftersom jag tidigare flera gånger blivit ratad av doktorer när jag haft ögoninflammation (det är nästan alltid virus och läker ut av sej själv) och tänkte se om jag hittade nåt bra egenvård-tips eller om jag möjligen kan använda de ögondroppar jag har mot ALLERGISK ögoninflammation som jag får varje sommar. Resultat: ögoninflammation som pågått längre än en vecka ska man höra med doktor om men det stod OXÅ att om man har var i ögonen så är det tecken på bakterie. Men har alltid haft variga ögon när jag haft ögoninflammation?Är väl bara att vänta antar jag, ta mej lite varm choklad och vila, vila, vila. Verkar tydligen kunna glömma jobb imorron oxå... :(
Hejkon bejkon från varets Mecka

Kommentarer
Postat av: 'KEJ

Ledsen för att du ska må så dåligt. Nå't som åtminstone kan lindra ögonbesvären är att skölja med ögondroppar (engångspipetter). Finns receptfritt på Apoteket och heter Drop-it. Vanligt ögonbad kan också funka. Nå't man lätt glömmer är att man torkar sig på samma handduk varje dag... Faktiskt gäller det tandborsten också...man bör byta(lr koka den)efter avslutad halsont för att undvika att få eländet en gång till. Kanske något att tänka på? Krya på dig!

2008-09-24 @ 14:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0