var?

20.54

Hej!
Har några kvällar nu letat efter ett gratis brännprogram som bränner mp3's på ett smidigt sätt. Mitt WMP vill INTE bränna mp3's till min mp3-stereo i bilen. Så tänkte ladda ner nåt annat men allt bara strular eller behöver nån kod eller nåt annat. Fick prova Nero gratis en sväng och det är ju egentligen det ulitama, men är att köpa dyrare än jag har lust med just nu. VAR hittar ja nåt som funkar?!

Fick en kommentar på mitt förra inlägg av min bror. Hihi...vi är lite olika på ganska många punkter och han kan inte se varför man vill tatuera sej. Ska bara ge honom lite svar på tal och genom det visa lite mer om vem jag själv är. Han skrev att man tröttnar på kläder, färgen och modellen på soffan, på tapeter och allt annat och tror därför man tröttnar på sin tatuering. Han skrev det hela med glimten i ögat men vill ändå skriva detta till alla som vill läsa.

MIN syn på det hela är att jag gör ingenting för att nåt är en trend eller för att nåt är snyggt JUST NU. Jag klär mej på ett sätt som framhäver vem jag är, jag bär smycken som är jag, även om andra bar dem när jag var 10 år. Jag har en soffa som är bekväm hellre än snygg och tapeterna jag vill ha i mitt hem väljer jag efter hur jag vill att rummet i fråga ska få mej att känna. Tapeter och kläder är oxå till för att växlas om med åren - efter hur man sliter ut dem osv. (Finns tapeter för 49 spänn rullen på Rusta:) ).

De tatueringar jag vill göra är en annan sak, de är som mina kläder och smycken men något som kommer sitta där för att påminna mej om saker och tala om för andra vem jag är.
Jag vill göra en blomma som för mej kommer betyda en massa som andra kanske inte ser och vet - men som betyder massor för mej. Den påminner mej om att jag är stark nog att övervinna vissa saker, att jag tidigare gjort det och kan göra det igen, den påminner mej om att jag trots allt är stark, modig och kan göra allt jag vill. Jag kommer oxå alltid att komma ihåg dagen och det tidsskede i livet när jag gjorde den, och jag kommer glädjas åt det liv jag hade då. Att det blir just en blomma är att han som jag vill ska göra tatueringen har det som specialitet och han gör sjukt fina. Det känns som en ära att bära nåt som har hans namn.
Den andra tatueringen jag vill göra som får bli senare är en ichtys-fisk. Den ska påminna mej om min tro och att jag tack-vare den är där jag är i mitt liv. Den ska oxå vara ett tecken för andra som oxå är troende på att vi delar nåt. Den kommer troligen oxå vara nåt som ger många intressanta diskussioner med troende och icke-troende.
Så....det var mitt svar på varför man/JAG vil göra en tatuering. Det är så mycket mer än lite bläck innanför huden eller en trend-grej. Japp....

Imorrn jobbar jag som ensam ordinarie, går säkert skitbra och blir nog en trevlig dag men lite spännande är det allt.
Går tidig tur som sagt så det blir upp tidigt, sen är det helg! Så skönt! IGEN! :)  Var inte så många barn imorrn, härligt, då har man mer tid för dom som är där. När det är allihopa så känner man sej lätt splittrad och hinner inte ge alla den tid och uppmärksamhet man vill.

Nu ska jag se lite på Heroes och hämta tvätten. Trevlig helg på sej!
Kramen

Kommentarer
Postat av: Micke

Hoppsan! Där fick man så man teg! Bäst att vara snäll nu, så jag skickar en CD med Nero som kompensation! OK?

2008-09-04 @ 21:33:07
Postat av: Syrran

... eller också kan det vara så enkelt som att man tycker att det är sjukt snyggt med tatueringar ;-)

2008-09-05 @ 16:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0