a penny for your thoughts

10.51

Ett vackert uttryck tycker jag.....att man är villig att betala (om än bara en penny) för att får veta vad som rör sej innanför någons skal. Beautiful.  Eller beautiFUEL som nån sa igår...*skratt*

Helgen har varit bra! Hockeyhäng på fredag. Otroligt rolig match med finfint resultat - love it!
På lördagen gick vi upp rätt sent, hade en typ 3 timmar lång brottningsmatch och allmänt skojbråk. Tur att vi beter oss så vuxet i detta hemmet. Några ömma muskler och blåmärken senare så hör vi ett skumt HÖGT ljud och sekunderna senare ringer granne, a k a hyresvärden, in och säger att vattenpumpen kraschat. Så nu har vi bara sjövatten i våra kranar, funkar finfint till allt utom att dricka och laga mat. Men det har vi fått en dunk till. 

*sjunger lite: "Det är vattenpumpen Gerd, det är vattenpumpen Gerd, det är vattenpumpen som har slutat gå.
Inte ska vår vackra värld, rasa samman lilla Gerd, för en vattenpump det måste du förstå."

Efter denna incident fick vi åka upp te svärmor med tvätten inför fjällen-resan. Var där ganska länge, fick middag, tvättade, brände lite filmer, Mathias tvättade bilen och lite sånt. Sen gick vi bort till svär-morföräldrarna, där svärmorfar hade varit och köpt ny bil. Den fränaste gamlingen jag känner köper ny bil på typ sitt 90:e år eller nåt.  :D
Sen åkte vi hem och diskade och plockade lite och tog sen med min cykel tillbaka till svärisarna, pumpade den och hämtade sista tvätten. Gick/cyklade sen hem och duschade och gjorde oss iordning för en tur till Lennart. Spelade kort och lyssnade på en massa bra musik, ett trevligt häng. :) 

Vi fick oxå äran att se Hilding sparka för första gången, alltså första gången för OSS, inte för honom/henne. Häftigt livet är ändå. :)   Hade dock varit bra om min kropp hittade sin egen rytm, eftersom alla runt mej (som jag träffar oftast) är gravida eller typ i klimakteriet så hittar inte min kropp nån klocka att följa efter. Om den inte skaffar sej en egen snart så börjar ja tro att ja är sjuk eller nåt, hur himla sen kan man vara utan att det är nåt sjuk? Och NEJ, jag är inte gravid, har bara en kropp som är en copycat men inte har nåt att kopiera.

Idag är Mathias på UR och jag ska åka och handla det sista inför resan, i eftermiddag är det hockey. Fjällen får alltså vänta tills imorron.

Tack å ajö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0