piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

(föreställ er ett pipljud så högt på skalan att det knappt hörs och att det är såpass starkt att andra ljud drunknar lite i det)

21.15

Har ni föreställt er klart? Det är det ljudet jag har i höger öra och har så haft sen typ klockan 10 i förmiddags. 
Idag var alla barnen inne på förmiddagen, dels pga av inskolningen av tvillingar som (tydligen?) kräver två personal, vilket gjorde att den 3e personalen (tydligen?) inte kunde ta med resten av gänget ut, och dels pga att vår lekplats varit täckt av is vilket gör att våra småttingar inte kan röra sej utan att slå sej gula och blå.

Kontentan är att vi hade alla barnen inomhus på förmiddagen och ljudnivån var därefter, 5 vuxna (3 personal, 1 förälder och 1 specialpedagog på besök) och 9 barn.  Jag sitter med några barn och leker med bondgård och djur och plötsligt knäpper det till och alla ljud blir för nån minut alldeles dova och grötiga, snart byts detta ljud ut mot ljudet ni tidigare föreställt er. Sen dess har ljudet stannat där,  det är lite mindre i omfång utomhus och i tystare miljöer men ökar inomhus och i högre ljudnivåer.  Jag hoppas innerligt att det inte är tinnitus och att det isåfall är i ett stadie där sinneshåren inte är av utan bara böjda så att de kan resa sej upp igen med tiden. Blir nog fantastiskt bra med semester te veckan så att jag får vila öronen lite, imorrn har vi ju dessutom halvdagsplanering vilket oxå räddar lite.

Japp, annars var som sagt specialpedagogen på besök igen. Ååååh vad det gör mycket med mej när hon är på besök, hela jag bara intar specialpedagogiskt mode, för att inte tala om diskussionerna som det ger oss i arbetslaget..LOVELY! När jag gick promenad på rasten så kände jag mej faktiskt som en duktig pedagog, som att jag har saker att ge de här barnen, den här arbetsplatsen. Är SÅ glad att jag får vara med och göra det här, får vara med OM det här. Varje gång jag träffar henne så blir jag mer sugen på att läsa vidare sen. Men samtidigt vet ja att det kanske inte passar in i livet. Jaja....måste jobba ett tag till först...får se sen.

Annars äre slutspelsfinal om det undgått nån. Alldeles för en stund sen så var jag rätt hoppfull då Jörgen Jönsson fixade till 1-2.....men precis när man börjat hoppas så slår grisarna från HV71 in 3-1......Dret!   MEEEEEN!!!! precis nu 4-1 oxå!  :(
Jaja...det finns tid än.....kom igen nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0