isn't it great?

19.25

Nej, jag talar inte om det stundande bröllopet mellan vår kronprinsessa och hennes Daniel. Det är trevligt med bröllop men jag tycker det är trist att barn far illa i längre tid än de behöver i vårt land, att det finns människor som bor på gatan, människor som svälter medans våra skattepengar går till att sessan ska få sin prins.  Kärlek kan inte vara fel men så lyrisk som andra är över detta, är inte jag. Grattis. Sak nummer två i frågan är att jag tycker att det är ganska skumt att någon (även om hon är kronprinsessa) ska behöva fråga sin far OCH en hel regering om hon får gifta sej med mannen hon älskar. Trodde vi levde i Sverige på 2000-talet. Man får väl innerligt hoppas att den människa vi har som blivande stadsråd har nog med förnut att själv välja sin make. Japp...nu har jag slösat en massa rader i dagens blogg på detta ämne trots att jag lovat mej själv att jag inte skulle.  *skratt*

Vad som däremot är GREAT är att jag hade en bra date med Maud idag. Vi är färdiga för nu. Har 2 ggr av mina 10 kvar men jag är tömd och har kommit så långt. Jag behöver leva,  vila i allt det jag hittat, lärt mej och utvecklats i. Vi har en tid bokad i slutet av maj, vill jag avboka den senare så är jag fri att göra det. Nu ska jag bara leva, känna, vara i flera månader, kommer något upp så har jag en chans till att gå vidare ännu mer.  It's lolvely to be out on the right side!

Jäpp.....annars ännu en lugn dag på jobbet efter en sanslös natt.  trodde jag skulle bli galen när jag vaknat för 6 ggn och klockan bara var 4 på morronen. Gissa om jag var trött mitt på dagen idag.  Vet inte varför det var så svårt att sova, hade kanske för mycket att tänka på inför dagen. Var mycket jag inte skulle glömma idag.  Var på bilbesiktningen med BMWn och skulle komma ihåg att åka inom svärisarna innan jag åkte till jobbet och en massa annat pyssel.

Mellan Maud och besiktningen så var jag inne hos bror en sväng. Fikade med honom och kidsen och svägerskan som kom strax innan jag skulle åka.  Fick se på snygg-tatueringarna som bror införskaffade igår och spelade monsterspel med stora grabben som simmat 25 meter igår. Har redan 6 simmärken pöjken, jag hade kanske ½ när jag vara lika gammal som han. :)
Lilltjejen som inte är så liten längre var fikasugen och fixade så fastern fick både en slurk kaffe och ett gigantiskt wienerbröd - Yum! <3

Jahapp...nu ska ja äta lite yoghurt.
Hej

Kommentarer
Postat av: anna

Ja, det är sjukt att en 30-nånting-årig människa ska behöva be om lov innan hon gifter sig! Hahah :D Men även om det kommer kosta jättemkt så är det bra reklam för Sverige, och det är beräknat att det kommer säljas "brölloprelaterade" produkter för ca 2 miljarder, så det är nog en bra boost i dessa kristider :) MEN ja, det skulle ju vara bättre om pengarna i första hand går till de som behöver dem mest. Får hoppas att åtminstonde delar av den beräknade inkomsten går till dem! Haha nu blev det lite rörigt men jag tror du hänger med :D



Gött att du kommit så långt! :D Sitter här med ett gigantiskt leende för man blir så glad för din skull!! :D You go girl!

Hoppas du sover bättre inatt :)

KRAM!

2009-02-24 @ 20:02:23
URL: http://snutti.blogg.se/
Postat av: Johanna

Härligt att du känner att du är klar! Kram!

2009-02-24 @ 22:38:24
URL: http://showmewrong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0