Lovely Fågelvik

09.49

Hejhej!

Vaknade och tittade ut. Lovely, lovely. Solen skiner på nästintill orörda marken runt om. Nån räv och nått rådjur har sprungit över gärdena annars ligger snön bara där och gnistrar i solljuset. Härligt att leva en sån här dag, på ett sånt här ställe.  Tittar man ut genom våra fönster så är det som ett vykort åt flera håll.

På tal om det så har jag ju inte berättat att vi nu har varg strövandes runt husknuten. Skulle gärna vilja se spår, eller ännu hellre varelsen levande, på BETRYGGANDE avstånd. Men är lite småskraj när jag står och skrapar rutor och sopar snö på morgnarna, tittar över axeln och hör otäcka ljud. Vi är ganska många som ogillar att vargen är så nära inpå och man är rädd om sina hundar och låter inte ungarna vänta på bussen i mörkret. Kanske är rädslan obefogad och överdriven, men när de är så nära så är de inte direkt rädda för så värst mycket. De har ingen känsla av att de borde akta sej för folk. En granne mötte den när han var ute med hunden och på älgjakten så kom en och strök när de drog älgar ur skogen. Den tog en hund en bit härifrån för ett tag sen. Jaja.....vargdebatten ska jag inte dra mer om här och nu.

I eftermiddag väntar jobb några timmar sen äre HELG!! Lovely, lovely!  Ska ju till Arvika imorrn igen, bankmöte. Hoppas det blir givande och värt resan.

Hejhej

Kommentarer
Postat av: Barfotabarn

mmm de e fint i Fågelvik...

2009-02-12 @ 18:15:48
URL: http://metrobloggen.se/utanskor
Postat av: Mia

Hm... Tillåt mig spekulera lite :) Väääldigt många bankmöten nu... Är det husköp på gång tro?? Eller är jag bara insnöad på området?! Ha ha



Kram på dig

2009-02-12 @ 20:28:01
URL: http://www.omknorring.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0