möblera om

19.32

Ny vecka - IGEN!! Tjenare vad dagarna går!

Har jobbat idag, möblerade om. Eller bytt rum snarare.
Vi har haft ett rum som knappt använts alls, pga en massa olika faktorer. Idag gjorde vi (med mej i spetsen - det var jag som åtog mej uppdraget förra gången vi planerade) om det rummet till sovrum för en del av barnen. Och gjorde om ett annat rum som i stortsett agerat korridor/vilrum, till ett mysigt och bra lekrum till. 

Rummet  ligger precis i anknytning till vårt stora lekrum och nu har de i det nya, lilla lekrummet fått sej en säng (i barnstorlek som de sover i när de leker familj), ett pysselbord, en hylla med MASSOR av utklädningskläder och lite smått och gått. NU blir det roligt att leka för både barnen och mej!! :)  En massa saker som bara skriker ut "lek med mej!!" och saker som med lite introduktion från oss vuxna kommer att utveckla barnen på en massa områden. Kommer bli prima.

Så efter att jag skruvat mej i tummen med skruvdragaren, svettats och flyttat och burit, stått på stolar och krupit på golv så var det klart. Har lite sortering och fix i lådor kvar så att det kan bli ett bra rum där barnen hittar själva. Det är roligt att kunna göra sånthär...det känns ännu mer som MITT ställe då. Som att JAG verkligen jobbar där, som att MINA idéer och förslag faktiskt lyssnas på och tas med i alla beräkningar. Great! :)

JAhapp....i veckan väntar annars:
Tisdag: Jobb sen tur men utan jour :)
Onsdag: Arvika och Maud
Torsdag: Jobb halvdag(?) vanliga eftermiddagsturen
Fredag: Arvika och banken, sammanträde om pensionssparande. Hoppas oxå kunna fixa ett annat sparande och att kunna prata lite om återbetalning av studielån.
Lördag: Arvika och hänga med syster och bror med familjer? Singstar skulle kunna tänkas bli eventet? :)

Idag har vi nästan bestämt oss för att åka till Beitostölen och åka skidor till påsk. Blev GÖRsugna på å åka dit och FAKTISKT åka LÄNGDskidor i år. Ska nog ta ett par dar semester och stanna där lite längre. Blir nog najs najs! :)

Jahapp...
Nu äre snart familjen Annorlunda. Hoppas på att slippa idiotiska uttryck från pappor idag!
Hejhej


Kommentarer
Postat av: Barfotabarn

Jag håller på me ungefär samma grej på mitt jobb ju! Kul å fixa lite så=D KRAM

2009-02-09 @ 21:36:19
URL: http://metrobloggen.se/utanskor
Postat av: Barfotabarn

Jag håller på me ungefär samma grej på mitt jobb ju! Kul å fixa lite så=D KRAM

2009-02-09 @ 21:38:05
URL: http://metrobloggen.se/utanskor
Postat av: Mia

Oj, här händer det mycket. På din blogg alltså. Jag hinner nästan inte med... :) Skulle vilja skriva så mycket, många kloka ord, men hjärnan är för full av snor. Jag läser, och fascineras över den process du verkar gå igenom. Fortsätt kämpa! Stor kram

2009-02-10 @ 17:16:00
URL: http://www.omknorring.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0