undrar

11.12

Ibland undrar jag hur det jag skriver tas emot, eller hur man tänker när man läser. Jag har ju en känsla när jag skriver som jag är osäker på om den förmedlas. Sådant jag skriver med en lättsam känsla kanske ibland låter bittert eller deppigt och vise versa. Jag har så svårt att se det själv eftersom jag VET hur jag tänkte när jag skrev.
Antar att gårdagens 3 meddelanden inte verkade så väldigt glada?! Jag vet inte men det är en känsla jag får om hur folk tänker. 

Vill bara säga att ÄVEN om mina inlägg inte har positiva ämnen eller låter glada så ofta just nu så ÄR jag glad. Även om jag går igenom lite jobbigheter mellan varven så ÄR jag glad, så OTROLIGT glad över att jag har chansen, att jag TAGIT möjligheten och VALT att må bättre. Jag vet att jag måste igenom dalarna för att komma upp på toppen igen. Och mina downs är korta och lätta att "snap out of" nuförtiden....det är skönt. Jag kan oftast VÄLJA när det är tid att gå in i sej själv och bara kämpa och kriga med sej själv och jag kan också oftast välja att nu är det färdigt för nu. Den här timmen ska jag bara vara, vila, älska och låta mej älskas. Det är skönt att nånstans i all o-kontakt ha så bra kontakt med sitt innre. Allt går ju givetvis MYCKET bättre när man inte gömmer sej bakom att äta eller svälta...så allt går ju upp och ner. Men det är nog just det som får mej att välja att må bra så ofta jag kan, för att jag VET att det kommer alltid sol efter regn. Jag vet nu att man KAN må så otroligt bra, bara man vågar.

Japp....slutade tidigare idag som ni kanske förstår. Skulle vara vikarie på en avdelning som hade planering, det var bara det att det inte kom så många barn så jag kunde gå hem. Rätt skönt oxå på fredagar!  Det är så onödigt att sitta för många personal och bara suga ut timmarna/pengarna och ändå inte göra nånting. Är man på sitt eget ställe så finns det ju alltid nåt att göra men när man är vikarie sådär så kan man nästan bara vara med barnen och då kan man ju inte vara hur många som helst utan att barnen känner sej trängda istället för trygga.

Ikväll är Lars Winnerbäck hos Skavlan. Skulle gärna se men vi ska ju vara i Årjäng så jag får se det på web-tv sen istället, oxå går det ju en massa repriser så jag ska nog få min dos men....det är ju lite typiskt att det alltid är nåt annat när man verkligen vill se ett tv-program.

Jahapp....trevlig helg på er gôtt fôlk!!
Kram och snos

Kommentarer
Postat av: anna

Jag får nog mest uppfattningen att du reflekterar över och är glad för de framsteg du gjort :) Och det ska du verkligen vara! Du är en inspiration och förebild! :D



Härligt att sluta tidigare :) Hoppas du får en jättehärlig helg!

Kraaam!

2009-02-06 @ 13:55:42
URL: http://snutti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0