Att studera - en bra investering

12.20

Hejhej!

Fick en anonym (kanske inte menad eftersom jag vet att den där prylen strular här) kommentar till förra inlägget som enligt hur JAG läste det lät ganska tyken. Jag måste bara får delge MIN åsikt i det hela.

Jag är SÅ glad att jag läst på universitet och då framförallt just den utbildning jag valt, jag är ÄNNU gladare att jag gjort det i ett land som faktiskt BETALAT mej delvis för att göra det. Hade jag bott i tex USA så hade jag fått betala ALLT själv och därmed troligen aldrig kunnat studera (med mina supererfarenheter av att spara), definitivt inte utan lån på hela beloppet.

Min utbildning är värd varenda krona och vartena öre. MIn utbildning har kanske inte ännu gett mej ett fast jobb, men den KOMMER att göra det en dag. Den har utöver det, och utöver kunskapen jag faktiskt fått, gett mej SÅ mycket självkänsla och självkännedom jag annars gått miste om. Den har delvis gjort mej till den jag är och jag är glad för nästan varje minut av de 3,5 åren på KAU.

Givetvis hade jag hellre inte haft ett lån att betala MEN det hade aldrig gått, endast jag vet hur mitt liv såg ut under tiden jag studerade och hur mycket jag behövde ta det där lånet för att ens överleva min tillvaro. För att kunna bo i eget boende och bygga upp mej själv som människa behövdes det fulla lånet. Jag ångrar inte en sekund hur jag valde då och ska skynda mej att betala av så fort jag bara kan. Ska be om ett möte på banken för att lägga upp en plan angående avbetalning och starta ett riktigt sparande.

På tal om annat så har det snöat konstant sen igårkväll....+ nästan hela dagen igår. Nu äre inte knutgubbeväder längre....det är SNÖgubbeväder.

Propellerbarn, systern,  kan vara barn med psykiska funktionshinder som gör att de är överallt, hela tiden, högljutt och på många sätt våldsamt. "Lånade" (och utvecklade) uttrycket av en vän, tack! :)

Japp....det var det!
God förmiddag!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ok, men ett propellerbarn behöver alltså inte nödvändigtvis vara ett bokstavsbarn då?



Klart att din utbildning är värd pengarna. Det tycker jag att mina utbildningar också är, trots att jag inte har något jobb (just nu). De har ju, som du skriver, gett så mycket mer än "bara" en utbildning.



Kram!

2009-01-24 @ 14:02:54
Postat av: Barfotabarn

vassego=D

2009-01-24 @ 17:22:06
URL: http://metrobloggen.se/utanskor
Postat av: Jonas

Tjipp Marie!

Var inte meningen att låta tyken. Är inte helt lätt att formulera sig exakt som tänker :)

Så jag får lära mig att skriva bättre, eller plocka upp telefonen och slå en pling.

Hare gött / Jonas

2009-01-25 @ 00:36:24
Postat av: Mia

Ibland skulle jag vilja berätta för vårt propellerbarn hur mycket pengar (och tid) jag investerat i det här jobbet och det här här tacken; slag på slag i ansiktet, hårda sparkar i ryggen på vilan och otäcka ord... Vad göra liksom?



Men det är klart utbildningen är värd både pengarna och tiden. Det är få som, i dagens samhälle, faktiskt klarar sig utan en utbildning och utbildningar kostar pengar. Och att vi lever i ett välutbildat samhälle kan väl ändå aldrig vara fel?



Hoppas du får en fin söndag! Kram

2009-01-25 @ 08:19:30
URL: http://www.omknorring.bloggspot.com
Postat av: anna

Ja, en helbra investering i sig själv! :D

Kram!!

2009-01-25 @ 16:35:53
URL: http://snutti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0