bästa jobbdagen

17.29
Hej!

Idag var den bästa jobbdagen på länge och lätt en av topp5 nånsin! :)
SÅ bra, hade planering och var SUPEReffektiva och fick SÅ mycket gjort! :)  Och framförallt, vi tog ett beslut att få igång verksamheten på RIKTIGT igen!!! Allt har lixom gått lite halvt sen jag började. Mycket för att negativ energi och dålig inställning sitter i väggarna på mitt jobb men oxå pga konstanta inskolningar ända fram till slutet av november och otrygga barn sen tidigare. Men NU är vi nytt arbetslag igen OCH nu är vi flera stycken som är sugna på att dra igång och vill börja göra dagarna mer meningsfulla och roliga för barnen och inte minst oss själva! NU ska det bli ändring! Vi har gjort flera stora förändringar i många dokument och börjat förbereda för att köra igång med allt snart!  SÅ gött känns det, NU känns det som att jag börjat mitt jobb som förskollärare på riktigt. :)

Nu äre snart helg, jobbar ju imorrn men älskling kom precis innanför dörren så NU äre ändå helg på ett vis :)

Avslutar med en låt som gått varm i min bil idag. Både med musik och text :)
Kanske inte är det mest positiva ni hört och läst men OTROLIGT skarpsinnigt, vackert och på många vis sant.



 

Dom tog det sista fyllot
på den sista permissionen
Dom beslagtog hans sista ägodel
och släpade honom hårdhänt sen ner till stationen
Dom sa: Okej, stan är lugn nu
Nu kan ni låta era söta, vita barn springa omkring
Och dom kom ut ur sina gömmor
och dom såg sig runt, men dom såg ingenting

Du gamla, fria nord
Här på bästa sändningstid får vi ett välserverat styckmord
Varför inte stänga av solen fort
För vi lever inte länge nog för att
rätta till allting dom gjort mot dig
rätta till allting dom gjort mot dig

Högt ovanför gatorna i stan
delas piller ut mot flunsan medans nya planer smids
Ja, dom stora männen har en ny plan
Det är att kriminalisera symtomen medans sjukdomen sprids
Och när jag vaknar
ömmar mina käkar och min panna svettas kallt
Jag försöker hålla hårt i nåt
men jorden vill spricka, det är lava överallt

Du gamla fria nord
Här direktsänds varje våldtäkt, varje razzia, varje självmord
Varför inte stänga av solen fort
För vi lever inte länge nog för att
rätta till allting dom gjort mot dig
rätta till allting dom gjort mot dig

Ja dom tog det sista fyllot
på sin flygfärd på väg över plast och neon
Dom släpade honom ner till stationen
och sa: Du borde fatta bättre än att försöka rymma härifrån
Själv åker jag ut på turné
och drömmer om pojken med guldbyxorna
Men det är inte samma sak nu
när alla sitter bakom lås
utom knivarna och yxorna

Du gamla, fria nord
Här på bästa sändningstid får vi ett välserverat styckmord
Varför inte stänga av solen fort
För vi lever inte länge nog för att
rätta till allting dom gjort mot dig
rtäta till allting dom gjort mot dig
rätta till allting dom gjort mot dig
rätta till allting dom gjort mot dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0