Gömda

15.30

Idag har mediacirkusen verkligen varit igång angående sanningshalten i Gömda och Asyl av Liza Marklund.
Jag är upprörd, inte för att jag känner mej lurad av eventuellt förvränga fakta eller dylikt, inte heller för att jag är besviken på att folk ifrågasätter. JAG är upprörd över att det trots allt är en kvinna som blivit misshandlad ganska brutalt 3 ggr och OAVSETT om hon levt i ett "stormigt förhållande" eller om hon "kastat knäckebröd" i huvet på nån så betyder det väl inte att man har rätt att misshandla henne?!!

Den här Monica som ju skrvit en hel bok som ifrågasätter hur sann "Gömda" skulle vara har säkert rätt i en del av sin kritik och hon har väl all rätt att informera världen om vad hon hittat. Det jag undrar är bara HUR man kan rota i sådana detaljer att man till slut får det att låta som att "Mia" i böckerna inte skulle få känna sej kränkt för att hon blivit misshandlad.  Jag har inte läst boken (den med kritik) och är egentligen inte SUPERinsatt, men jag blir ganska grinig när jag läser artiklar som istortsett säger att en kvinna får skylla sej själv när hon blir misshandlad, om hon är svår att leva med eller om hon flyr Sverige och lämnar ett av sina barn kvar här. 
Orkar inte ens skriva mer.

Jobbat en dag till, känner mej frisk och kry än så länge :)
Imorrn ska jag till en annan förskola och jobba, jäpp!

Hej

Kommentarer
Postat av: anna

Håller absolut med! Och de har ju framställt "Mias" fd gubbe som nästan oskyldig trots att han dömdes 3 ggr för att han hade misshandlat henne! Det är hemskt att folk tror att han nog bara slog henne de tre gångerna, det lär ju ha varit väldigt många fler.. Sånt här blir man verkligen arg på.. Känns så typiskt Sverige på nåt sätt, att man ska låtsas som att allt är bra jämt. Usch.



Hoppas du haft en bra dag och att du håller dig frisk och slipper vinterkräksjukan! :)

Kraam!

2009-01-13 @ 16:16:54
URL: http://snutti.blogg.se/
Postat av: Peter Ingestad

Nej, självklart inte, och något så absurt har heller ingen hävdat. Till Saken!



Vilken Drabbning! Slagskeppet Marklund har i en svår men väl genomförd manöver väjt under rökridå och träffsäker moteld. Slagskeppet Antonsson svarar likväl med obrutet angrepp och fullgott batteri. Hur skall det sluta? Mitt tips: båda klarar sig i hamn för reparationer efter taktisk remi och strategisk seger för Antonsson; det blev inte Bismarck-Hood, det här. Snarare något åt Skagerackhållet.

.

:o)



PS. Följande postades på Monica Antonssons blogg:



Den här "Mia Eriksson" förtjänar EMBÅ avsevärd respekt. Rule Ruth Lessness! Trejdens Honmonster dominejtar seafarten, allt för egen framgång är mitt eget motto, missis Antonssons vet jag inget alls om. ;o)



bokmärker bloggen för fortsatt observation



- Peter Ingestad, Solna



Fåse om det passerar c... kommentargranskningen.

2009-01-14 @ 00:18:15
URL: http://screenfonds.blogspot.com/
Postat av: Marie

Blir lite smått galen! Någon har visst påstått något så absurt!! Jag sa inte att det var Monica men nåt rötägg är det! Jag sa inte att Monica upprört mej, inte heller Liza...men det finns så många andra som lägger sej i den här debatten.

2009-01-14 @ 07:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0