Influensa it is

14.20

Hejhej!

Reviderar härmed mina uppgifter efter att ha pratat med svärmor och läst nedanstående:

Hur vet jag om jag har influensa?

Om du får mycket plötsliga symptom som:

  • Huvudvärk.
  • Svår torrhosta.
  • Feber omkring 38-40 grader.
  • Ömmande muskler och leder samt bröstsmärtor.
  • Dålig aptit.
  • Trötthet och svaghet.
  • Rinnande näsa och ont i halsen.
  • Frossa och frysningar.
  • Orolig mage, antingen kräkningar eller diarré.

Kanske, kanske ÄR jag immun mot vinterkräksjuka....det spelar inte så stor roll egentligen för det verkar inte vara det jag har nu.  Om man spyr 2 ggr på morronen och sen mår hyfsat utöver feber, frossa, värk och hosta så känns det inte som vinterkräk iaf.  Svärmor är sköterska och sa att det låter som influensa.  Jag är nöjd, även om influensa inte heller är så skönt.

Godeftermiddag


Kommentarer
Postat av: Mia

Förutom kräkningarna är det exakt alla dessa symptom jag haft när jag legat sjuk under veckan. INTE roligt! Krya på dig vännen!

2009-01-29 @ 16:14:38
URL: http://www.omknorring.bloggspot.com
Postat av: Julia

då får du nog snart vinterkräken oxå eftersom ditt imunförsvar är nere... tur att du har helgen på dig då!

2009-01-29 @ 16:35:47
Postat av: Julia

då har du nog snart vinterkräken oxå eftersom ditt imunförsvar är nere... tur att du har helgen på dig att kurera dig!! hope you feel better soon!

2009-01-29 @ 16:40:50
Postat av: Julia

trodde inte att den första kommentaren kom in... typpickal!

2009-01-29 @ 17:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0