Nöjd :)

14.54

De ringde från jobbet och undrade om jag kunde jobba på fredag. Egentligen ska jag vara på ett helt nytt ställe med jour-tur, alltså jobb 10.00 - 18.30.  Hörde med chefen som tyckte att jag lika gärna kunde vara på "mitt eget" jobb om jag fixade nån annan som kunde jobba på det "nya" stället. Så det gjorde jag. Därmed bytte jag smidigt ut sen tur på nytt, okänt ställe till tidig tur på gammalt,välkänt ställe. :)  I'm pleased! :)

Jahapp, annars har jag tvättat, dammtorkat och kört ett varv med dammsugaren sen jag kom hem. Satte mej och prata i telefon med älskling, sen fixade jag med jobbgrejerna så NU ska jag vila mej lite. Sov inte så mycket inatt, fastnade i den där sjuuuuuukt intressanta boken igen (får med andra ord skylla mej själv).
Det är så otroligt intressant det jag precis läst nu...om olika zoner och personlighet och vad skam medför för hur man beter sej. Något jag inte kan förklara så nån förstår men läs gärna boken vettja. :)  Skamfilad heter den. Hittade mej själv iallafall. En föförare i zon 2. Då handlar det alltså INTE om sex utan om att ,undermedvetet i mitt fall, vara så rädd för att bli ratad/lämnad/missförstådd att man inte låter människor se vem man egentligen är. Detta genom att alltid vara till hands, glad, trevlig, tyst och absolut INTE i vägen eller höras för mycket.

Det är så otroligt intressant och på många sätt befriande att det finns belägg inom psykologi för den jag är. Den jag blivit pga av mitt liv, min barndom, mina erfarenheter genom ett på flera sätt hårt tonårsliv.  Det som gör det hela extra intressant är nog att jag samtidigt delar allt det här med någon, någon som verkligen HÖR vad jag säger och kan ta det. Visst delar jag mycket av det här med Mathias men nu menade jag främst Maud. Hon hör mej, fattar vad jag säger och låter tankarna få spelrum och gro så att de kan komma tillbaka till mej som nåt större, bättre, lättare att ta på, mera konkret. Är SÅ glad över mötena med henne och absolut över den här boken! De kommer(har redan) båda två förändra mitt liv, enbart till det bättre!

Jaja...det jag skulle komma fram till var att jag nog ska kosta på mej någon halvtimmes vila pga inte SÅ mycket sömn inatt. God-eftermiddag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

men marie!!! såg ju fram emot att ha dej på dungen på freda!!!jaja jag får väl klara mej ändå...

2009-01-14 @ 16:50:40
Postat av: Julia

jag igen!!!!snart blir jag arg för jag skriver faktiskt i mitt namn!!!!

2009-01-14 @ 16:53:28
Postat av: Marie

Hahah....Sådär blir det för mej oxå..när jag kommenterar andras bloggar (på samma portal)



Söt du är! Lite synd men ändå rätt gött. Har skrivit upp mej på mer hos er (iofs inget garanterat men). Så vi hinner nog se varann :)

2009-01-14 @ 17:08:06
Postat av: anna

Låter som nåt man borde läsa! :)

Kraam!

2009-01-14 @ 17:26:19
URL: http://snutti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0