snart

19.45
Hejhej!

Nu äre SNART helg! Den förlorade sambon är återkommen och jag jobbar imorrn sen äre frihet och lugn!
Idag har jag jobbat som sagt, en lite slitig dag. Delvis för att det är torsdag, både för mej och kidsen, men oxå för att det finns propellerbarn där jag jobbat idag. 

Otroligt härliga och energiska barn, uppfinningsrika och mysiga. Men oxå med den typen av energi som inte är av denna värld, som gör att tålamodet tar sluuuuuut ganska snabbt och otillräckligtheten kommer krypande. När man ser in i ögonen på barnet och ser att det inte finns någon där inne som lyssnar, tar in, förstår, gör som man säger. Har ju läst mycket om det här. Har ju brunnit för det här, lärt mej massor och haft tonvis med idéer, men idag kom allt till korta. INGENTING av det jag har med mej räckte, samtidigt kändes det för första gången som att det inte stämde. Som att allt man lärt sej inte gällde, iallafall inte där och då. SÅ tråkigt!  Absolut INTE barnens fel på något vis..det är ju hos mej, den otillräcklige pedagogen (i detta sammanhang) som problemet ligger. Men ännu en anledning att läsa vidare till specialpedagog. NÅN måste ju kunna hjälpa de här som ingen riktigt når.

Nu har jag iallafall en skön kväll framför mej, roliga pedagogiska ledare-kursen imorrn och sen några timmar tillbaka hos barnen med och utan propellrar, sen äre helg! I LIKE!

Godafton!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Propellerbarn? Är det ett sånt Karlsson på taket är?

2009-01-22 @ 22:01:17
Postat av: Barfotabarn

Känner så väl igen det där. Har precis ett sånt barn där jag jobbar. Man når inte fram, man får ingen respons eller bekräftelse på att barnet hört och förstått det man säger. Svårt men som du säger, det borde inte vara omöjligt, bara man kan lista ut HUR man kan göra för just DET barnet ska vakna... Innan man kommit på det är man bara maktlös. Kram

2009-01-24 @ 17:20:32
URL: http://metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0