svälj

20.49

Hejhej!

Oh my.....läste just en väns blogg och blev vääääldigt medveten och påmind om att innan februari är slut så ska det börja betalas av på mitt lån....
Mina nära 174000 kr ska återbetalas...iiih!   Enligt CSNs nya regler så ska man betala 4 ggr/år. Är ju en riktigt bra idé egentligen eftersom man kanske inte är gjord av pengar konstant genom livet. MEN vad som gjorde mej RIKTIGT glad var att man kan betala mer/oftare om man vill.  Jag känner att när jag ändå jobbar heltid (efter mars) och inte har SÅ stora utgifter i mitt liv så vill jag passa på att betala varje månad ett tag. Känns bättre för mej personligen. Det är nog inte lika roligt att betala om man en dag sitter med huslån och ungar, då kan man nog behöva pengarna bättre. Japp..

Jag menar inte med detta inlägg att slå folk som inte har jobb/pengar på käften, inte på nåt sätt alls. Jag lider med er men är ändå tacksam att jag trots allt kommer fixa detta bra närmaste tiden.

Japp....Hejhej!

Kommentarer
Postat av: anna

Har ca 200 000 jag, jag räknade ut på csn:s hemsida att med en viss ränta kommer skulden upp i 275 000 haha. Det är ju sjukt.. Men det är ju helt klart värt det! :) Ska nog också ansöka om att betala varje månad istället.. Vet att min självdisciplin inte är den bästa så jag skulle nog inte kunna klara av att spara haha!



Vet mycket väl att du inte menar illa :D Och är verkligen jätteglad att du kommer fixa det! Du är värd det! :D



Hoppas du haft en härlig kväll!

Kraam!!

2009-01-24 @ 00:05:35
URL: http://snutti.blogg.se/
Postat av: Anonym

Känns som att studera måste vara en riktigt bra investering.

2009-01-24 @ 00:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0