våga vägra vinterkräksjuka

20.43

Hejhej!
Nu härjar den på riktigt på jobbet.
Ett par barn hemma och en kollega som mådde skumt i eftermiddag. Om hon är sjuk imorrn så dröjer det nog inte är jag rädd. Bara att  hålla tummarna för att det ska gå bra.

Denna vecka ska jag jobba alla dagar.
Måndag, tisdag och torsdag där jag är anställd.  Onsdag på stället där jag jobbade lite i sommar och fredag på ett helt nytt ställe. Samma dagis som Julia men annan avdelning. Har stängning och jour så det blir sent hem. Lite typiskt för Mathias är ledig hela fredan, men men, sånt är livet. Gött att få lite jobb ändå.

Jupp, inte så mycket nytt annars, hundfunderandet får ligga nere tills vi kommer närmare semester i vilket fall. De kullar som är leveransklara runt den tiden är väl knappt ens planerade. Och däremellan ska man komma på vad man tål och, testa/låna hem, lösa hur vi ska ta hand om den när vi jobbar osv osv osv osv.

Nu ska jag återgå till tvn....hoppas jag kan sova inatt. Blåste galet mycket natten som var och sist jag sov själv så var jag fruktansvärt mörkrädd. Bara att hålla tummarna och läsa tills ögonen går igen av sej själva, då ska det nog gå bra.

Ajö

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja det är bara att vänta på sin tur! eftersom jag redan har haft det så HOPPAS jag verkligen att jag slipper resten av vintern!!!! nu ska jag gå ut och hämta ved i blåsvädret! hoppas inte orcherna tar mig!!!hahaha!

2009-01-12 @ 21:16:39
Postat av: Clara

ah, hade ju nästan kunnat anmäla mig till å va hundvakt.. VAD SÖTA!

gonatt min vän, sov så grankott...

2009-01-12 @ 21:20:21
Postat av: Syrran

...närmare semestern 2010 då eller? För oss tog den processen 2 år, you know...

2009-01-12 @ 21:24:46
Postat av: Julia

det va jag som skrv det första! varför gör den så mot mig!

2009-01-13 @ 09:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0