STORHISS och STORDISS

16.10

Idag är det andra personer som får hiss och diss. Det är mina syskon som får hiss - STORHISS! Både syster och en bror har sagt att ja får fira midsommar med dem eftersom jag inte vill det som andra vill. Söta söta dom!! Har dock kommit över det hela lite och får väl försöka stå ut med att göra som de andra vill - IGEN!! Min andra bror får oxå hiss för att de har flera intressenter på sitt hus och för att de kommer hitåt i helgen för att gå på husvisning i början av nästa vecka. Vore jättekul att fira både hos syster och hos bror men nu får det bli såhär...sånt pyssel när mathias jobbar och grejer. Får satsa på det ett annat år.

STORDISSEN går till vårdcentralen - IGEN!!! Galna bygge, att de FÅR ha öppet med den personalen som är där nu, it's craaaaazy man! Jösses.

Ringde ju dit imorse för att få mina provsvar från tisdagens blodtömning. Samtalet löd typ:
Sköterskan: - Du tar medicin för det här eller?
Jag: -Ja, levaxin...
S: -Ok...värdet är ju lite sämre än när du va här i maj.
J: -JAHA?!!
S: ja...de här värdena ändrar sej ju inte så jättesnabbt men det syns ju var det är påväg...
J: Mhm?!  (en aning stum över att det var ÄNNU sämre nu?!!)
S: Men du tar 100mikrogram + 25 till 3 dagar i veckan eller?
J: - Jag gjorde ju det men sen ändrade han till 12,5 extra varje dag istället.
S: - Ja, men det är ju ungefär samma sak, varför gjorde han så?
J: - Han sa att jag skulle testa det och att det nog skulle räcka....
S: - Ok...jag får prata med läkaren om hur vi ska höja så får jag eller han ringa dej sen.

Dagen gick och ingen ringde så när ja åkte från jobbet svängde ja in och den enda normala på hela bygget (receptionisten) släppte in mej fastän det var låst och jag fick ett brev med mej från läkaren där det stod att jag ska öka så jag tar 125 mikorgram varje dag. NU börjar det likna nåt....ska ta nya prov om 6 veckor. Hur nu det ska gå till när det är semesterstängt på det himla stället?!! Får väl se om det är bättre eller om det fortfarande är dåligt...Hoppas det vänder snart, kostar ju pengar att springa där hela tiden..

Tack å ajö nu ska ja göra pannkakor te sambon som kommer hem en sväng innan han ska åka å hjälpa te på mangsgården..
Ajö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0