att skriva vår historia

14.21

När jag och Mathias hade vår första årsdag så köpte jag en bok där jag skrev ner alla stora händelser och o-vardagliga saker som hänt i vårt liv under året. Sen fortsatte jag hela tiden ända tills vi gjorde slut . Efter det glömdes den boken bort...Häromdagen kom  jag på att den fanns och bestämde mej för att fylla på med vad som hände de 10 månaderna vi var i sär och vad som sen hände när vi blev tillsammans igen. Eftersom jag inte har riktigt så bra minne att jag minns varje detalj och känsla så fick jag gå tillbaka till de gamla bloggarna från Lunarstorm.

Jag ÄLSKAR verkligen vår historia, allt från början till slut är så bra! Den har många omvägar, mycket smärta,ännu mer väntan och längtan och framförallt mycket glädje och lycka. Jag älskar att läsa den, känna igenom allt en gång till och jag älskar att kunna fortsätta och skriva den.  Fantastiskt bra är det att jag mitt i allt haft ork och lust att skriva, nåt för barnbarnen kanske?! :)

Jag vet att vi inte varit där vi är utan allt det svåra på vägen och där jag/vi är idag så är jag glad för det, alltihop. Kanske hade så inte varit fallet om vi inte kommit ut bättre, helare på andra sidan. Men här är vi...gladare, starkare, helare, bättre och mer färdiga.

Har idag jobbat på ett nytt ställe, det var trevligt men känner mej alltid så vilsen första dagen på nytt ställe.
Imorrn äre vanligt jobb på eftermiddan hos grannplacet.  På kvällen kommer Mathias hem igen. :)
På fredag ska vi till Ikea med jobbet, en resa jag inte är överdrivet sugen på och som jag känner att jag kunnat tänka mej att spara till en annan gång än en fredag-eftermiddag. Jaja...:)

Nu ska ja ta å kolla lite på fejjan.
Hejhej!

Kommentarer
Postat av: Mia

Härligt med kärlek! Känner igen de tankarna; att relation är som den är på grund av alla krokiga och ibland smärtsamma omvägar. Härligt att det nu är starkt, varmt och bra!

2009-03-04 @ 14:57:48
URL: http://www.omknorring.bloggspot.com
Postat av: Barfotabarn

Mysigt att du tagit dig tid till att skriva ner er historia och att ni har de så gött ihop! Själv köpte jag faktiskt igår en för-tryckt bok med titeln "en kärleksförklaring" där man kan kryssa i, skriva, klistra in foton, kärleksförklaringar, tankar och berättelser om Oss. Får se om och när jag får tummen ur bara...=) Kramelikram!

2009-03-04 @ 18:38:28
URL: http://metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0