fånglad

15.26

Inser ni hur mycket solen skiner här eller?! Sådär tokmycket så man måste kisa bara man funderar på att titta mot fönstret. NU kommer våren!! Skitsamma om det kommer snöa 3 ggr till, den försvinner i ett naffs. Underbara sol, ljus, värme!!! LOVE IT!   Men gå ut då människa, kan man tänka....Jodå.....det är bara det att det blåser full storm där ute så den stunden ja va ute räcker mer än väl just nu.  :)

Idag hade jag lönesamtal med chefen. SÅ BRA!!!  Hon sa så mycket bra saker så jag nästan ville sjunka genom jorden ibland. Har blivit bättre på att ta komplimanger och positiva kommentarer men det är fortfarande lite jobbigt i sånna här lägen.

V     A     R     N     I     N     G         F     Ö     R         S      K      R      Y      T    !    !    !    !    !    !   !    !   !   !  
Till att börja med så berättade hon att hon lämnat ut likabehandlingsplanen, som jag skrivit, till ett annat ställe i kommunen och sagt att de skulle gå efter den när de skulle skriva sin. Shit!!! Lilla jag som bara knopat ihop nåt...nu är det som jag gjort, en mall. Hihihihi!!!! 

Vi började sen gå igenom den mall man använder för sådana här möten, där jag innan mötet fått betygsätta mej själv på en skala som bestod av "Mycket god", "god" och "inte särskilt god" inom olika områden.

På de ställen där jag satt mej själv ganska högt upp på skalan - och gjort detta utan att faktiskt skämmas ett enda dugg, var vi löjligt överrens och jag fick mycket beröm.  Det gällde tex. förmåga att tillföra nya idéer och att se sin egen och barnens utveckling och en massa sånt, strävan efter att uppnåm må osv.  På andra ställen där jag kände mej lite tveksam och satt mej själv runt "god" delen av skalan så ville hon nästan varje gång sätta mej högre.  

Jag blev otroligt peppad och känner mej stolt över och nöjd med mej själv nu. Jag VET att jag gör ett bra jobb, jag har det svart på vitt. Sen har givetvis jag oxå dagar from hell, när man troligen skulle göra bäst i att stanna hemma under täcket för allas bästa.  Utöver alla kryss som hamnade på eller uppmot ´"Mycket god" för henne så sa hon saker som att jag ligger på en nivå som är otroligt hög om man tänker på hur lite arbetslivserfarenhet som jag faktiskt har som nyutbildad.  Hon ser mej som en resurs och är glad att ha mej på plats.  

Det ALLRA bästa av allt var att hon berättade att de håller på med omorganisation inom kommunen och att de har överskott av personal. De vet inte själva riktigt hur saker kommer se ut men det de först och främst gör är att göra sej av med personal utan riktigt utbildning. Detta medförde, sa hon, att man som utbildad kommer hamna i ett himla bra läge senare. Jag har ju mitt vik. nu fram till augusti 2010 from nu på måndag. Och hon sa att efter det är hon i stort sett garanterat säker på att jag kommer få en fast tjänst i kommunen men hon vet inte riktigt hur allt kommer se ut då eller på vilket ställe osv osv osv osv.  I vilket fall så är kontentan ett halvt löfte om fast tjänst senast  när mitt vik. är slut. YEY!!!!!!!!!

S  L  U  T   P Å   S  K  R  Y  T !  !  ! !

Jag har i vilket fall haft en fantastisk dag och solen skiner  och allt är perry!
Imorrn ska ja jobba på två olika ställen och sen hem och tvätta och sen lägga mej ensam.  Mitt livs mest romantiska årsdag med kärleken. Mannen sitter och har det troligen lika romantiskt i världsmetropolen Deje.  Vi får "fira" en annan dag helt enkelt.   Grattis till oss att vi fixat 7 år (minus 10 månader) då.


Puss

Kommentarer
Postat av: Julia

va kul för dej gumman! gott att höra det ifrån chefen att man gör ett bra jobb!! jag ska väl ha mitt jag oxå nån gång snart men jag ser inte fram emot det lika mycket! va lustigt att du kan ha en så konon dag när jag har haft en mindre trevlig dag!!! vädret va ju skönt men annars har det varit lite kaos!!!

2009-03-17 @ 16:47:08
Postat av: Jonas

Måste kännas gött att ha en utbildning...

2009-03-17 @ 19:26:26
Postat av: Anonym

oohh my god, vicken grej=D Du e ju duktig du!! Detta ska du va väldigt stolt över!! KRAM

2009-03-18 @ 19:56:28
Postat av: anna

Blir så glad av att läsa! :D Du är så duktig och smart Marie! Är så himla glad för din skull att du verkar trivas så bra och vad gött att de inser vilken pärla du är! :D



Kraam!

2009-03-22 @ 17:48:04
URL: http://snutti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0