only for so long

17.03

Jahapp?!  Fick mitt anställningsbevis för nya viket nu. Tillåme 30 JUNI 2009!!!!!??? What happened?!!  Fick det med internposten så ja har inte frågat rektorn. Får göra det imorrn...Kändes bara lite skumt.  Hon pratade ju på lönesamtalet om att hon trodde ja skulle ha fast jobb te hösten och jag trodde hon menade hösten 2010...nu fattar ja nischts!

Det finns två anledningar jag kan tänka mej:

1. Det är pengabrist i kommunen (närmare en miljon  back på barnomsorgs-sidan) och de funderar på att köra någon avdelning med endast 2 personal och lite färre barn än de vanliga 15 och 20. Min arbetsplats är ett ställe där de gjort så förrut och risken finns att det händer igen. Isf behövs ju inte min tjänst därmer tar viket slut före semestern.

2. Det är pengabrist i kommunen och för mycket personal så de törs bara anställa folk terminsvis ifall det händer nåt med tiden. Om detta är fallet så får jag väl en fortsättning från efter semestern.

Det som gjorde mej lite uppgiven var att oavsett så kommer detta troligen innebära att jag ännu en gång inte får spara semester och att jag endera får ta dagarna i juni eller som plockdagar under hela resten av terminen. Detta medför i sin tur att jag kanske måste jobba på sommar-dagis  (om de skulle vilja ha mej) och därmed får NOLL semester, och även om ja skulle kunna ta nån vecka obetalt så får ja inte så värst mycket tid med sambo och vänner. Känns VÄLDIGT tråkigt eftersom Mathias är borta så mycket resten av året. Ska dock höra med chefen imorrn och se vad hon säger om det hela och om det kanske skulle va möjligt för mej att få spara dagar tills den "riktiga" semestern.

Ikväll kommer honeybunny hem, ska bli gött. Helg igen! Ska bara på ped.ledare imorrn förmidda.
Tack å hej

Kommentarer
Postat av: Barfotabarn

snopet... hoppas de löser sig och att du får va kvar så länge som förväntat. Hug

2009-03-19 @ 20:25:50
URL: http://metrobloggen.se/utanskor
Postat av: Syrran

Mäh! Vilket sätt, så kan de ju inte göra. Hoppas att det löser sig.

2009-03-19 @ 21:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0