se på mej noga nu idag....

..den tröttaste jätten i stan, det är jag.    19.12

Idag har jag faktiskt inte läste Den flottaste jätten i stan-boken...men många av orden sitter som berget. Te.x "Tyvärr, tyvärr. Detta tjärr är tyvärr en spärr."   Undra om jag nånsin kommer glömma den strofen?

Anyway så är jag sjuuuukt trött och har huvudvärk denna kväll. Blir nog rätt tidigt isäng, upp och öppna imorrn.
Onsdagen spenderas på granndagiset och ett annat längre bort på gatan - planeringsvik.
Torsdag har vi planering själva och på eftermiddagen det vanliga grannjobbet. På fredag är det pedagogisk ledare-kurs och sen har jag eftermiddagen fri. Detta är nog sista fredan mathias är ledig på ett tag, ska eventuellt till göteborg några veckor - ve och fasa. Hoppas VERKLIGEN att det bara är några veckor!

Jahapp...annars inte mycket nytt under solen, en bra dag med roliga kids as usual.
Den här konversationen stod jag och lyssnade på idag, fick sen diskret avlägsna mej för att inte skratta högt.

Ett barn väljer vilken blöja som ska sättas på vid skötbordet.
Kollega: Vad var det på den?
Barn: Va äl de? (pekar)
Kollega: det är en sköldpadda.
Barn: En sköldpadda....
Kollega: Ja, vet du vad sköldpaddan gör när den blir rädd?
Barn: Nej?!
Kollega: Den kan dra in huvudet och alla benen i skalet så den inte syns.
Barn: Jaha....i banan-kalet!
Kollega: (försöker att inte fnissa ihjäl sej) Nej...den har som ett skal på kroppen, vi kan titta på en bild sen.
Barn: jaha....hal den kal på kloppen....den hal kal på kloppen.

Otroligt underhållande och fantastiskt att se hur ett barn som är otroligt smart tar reda på vad den inte vet och sparar den nya kunskapen. Detta barn lägger också alltid märke till nya saker och frågar om allt den kan komma på.
Frågor som:
Hal du naddellack (nagellack)?
Hal du toffs?
Hal du klippt dej?
Hal du en mamma?
Hal du en pappa?
Hal du ett baln? (barn)
Vad låtel? (låter)
Vad hettel du? (heter)
Osv osv osv osv.....otroligt vetgirig och någon som kommer kunna fantastist mycket om några år.

Nu ska ja vila skallen
Godafton

Kommentarer
Postat av: Julia

Ska du inte va hos oss på freda eftermidda?

2009-03-16 @ 20:40:47
Postat av: Julia

Något är konstigt med mig eller bloggen när jag ska kommentera här...det står att min kommentar har kommit in men jag kan inte läsa den... ska du inte va hos oss på freda eftermidda?

2009-03-16 @ 20:44:50
Postat av: Julia

så nu kom tydligen båda två!!!

2009-03-16 @ 20:46:55
Postat av: Marie

Julia, det dröjer ett tag..så är det på alla bloggar :)

Nä, blir inge på fredag, pratade med Madde idag. Hon och Astrid skulle fixa så ringer de väl er sen.

2009-03-16 @ 20:48:18
URL: http://mrij.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, gud va sött :D

2009-03-16 @ 22:47:20
URL: http://showmewrong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0