doktor

12.07

Då har man varit hos doktorn då.
Det hela började med febern på söndag, allmänt sleten och feber på måndag. Vaknade och började spy på tisdag. Ringde sjukvårdsrådgivningen. De tyckte jag skulle ringa doktor. Pratade med nån sköterska som gav mej en tid och frågade EN MASSA frågor. Tex. Har du varit ute och rest nyligen? (vaddå har jag svininfluensa?)  Blev jätteorolig och började tänka ologiskt IGEN. Mathias fick komma hem från jobbet igår kväll för att lugna mej OCH för att köra mej te doktorn idag, inte en chans att jag orkat köra själv.

Väl hos doktorn så tittade han knappt på mej. Han lyste mej i halsen, sa att det såg fint ut, lyste mej i örat och tyckte det såg bra ut. Han frågade mej typ ingenting och när jag berättade själv såg han allmänt ointresserad ut och hummade lite. Tog blodtryck som var strålande och skickade mej till labb för en massa, massa prover. Allt han fick svar på idag såg bra ut men proverna på sköldkörtel-grejen dröjer några dagar. Han var rätt säker på att det berodde på det. Precis som jag trott (innan jag började inbilla mej diverse tumörer och grejer...:) ). 

Jag har alltså inte haft vinterkräksjuka en enda gång av de här gångerna jag varit dålig, det har varit protest från kroppen för att medicinen varit för låg. Därför jag har feber med värk varannan vecka.. Ska bli så skönt när det blir ordning igen!
Idag spyr jag iaf inte, bara lite halvkass i magen i allmänhet OCH slö...enormt sleten och orkeslös.

Inte så mycket nytt annars då...

Kommentarer
Postat av: anna

Men fy! Gött att du kollade upp det och vet vad som varit fel när du varit sjuk! Hoppas det vänder snabbt!





kram!!!!

2009-05-13 @ 18:47:10
URL: http://snutti.blogg.se/
Postat av: Anonym

Verkligen krya på dig. Tycker synd om dig, hoppas det är mycket bättre idag.



Stor kram

/Mia

2009-05-14 @ 05:46:41
Postat av: Barfotabarn

Kul med läkare som bryr sig.. Hoppas det löser sig snart så du mår bra igen! KRAM

2009-05-14 @ 18:31:17
URL: http://metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0