gnäll, gnäll, gnäll

17.31

Att ja mår dåligt har jag redan ältat i ett inlägg. Det ska ja inte göra så mycket mer, har bara läst på lite. Ingen har nånsin direkt förklarat vad som händer i min kropp, vad det är jag äter medicin för. Är svårt när någon undrar om man har några frågor när man inte vet vad det är man ska fråga. Har ju iaf hypotyreos, eller nedsatt sköldkörtelfunktion. Har haft det hela mitt liv men egentligen bara märkt av det 2 ggr i mitt liv. 1 gång när jag föll mellan stolar eller snarare doktorer i 4 år och aldrig blev uppkollad och inte tänkte på att kolla själv, och andra gången som är nu.

När jag läst på lite nu så har jag insett att jag ju haft symptom som jag inte ens vetat om är symptom länge!! Tror jag skrivit innan om mitt plötsligt dåliga minne. Jag som typ alltid kommer ihåg ALLT eller iaf har en aning om vad folk pratar om, kan nuförtiden tycka att folk måste varit med nån annan, eller att saker inte hänt, att folk minns fel osv.  Nåt annat är ju den nästintill konstanta fysiska tröttheten och inre slitenheten, nedstämdheten utan anledning, vikt-uppgång/nedgång utan rim och reson, kass mage åt både ena och andra hållet i konsistens (ursäkta),dåligt med sexlust,  värk i leder i synnerhet men kroppen i allmänhet, känslan av att ha en förkylning som inte bryter ut, torrfläckar i huden på armar och bröst och en finn-flock på ryggen.

Hur kan man missa allt detta kan undras, det undrar jag med, NU. Men det har ju varit så mycket annat. Vem är inte torr i huden när man jobbar på förskola? Vem är inte nedstämd och mentalt sliten när man tar en genomkörare av sitt liv i terapistolen. Vem går inte upp i vikt när man tröstäter (nåt som jag inser nu borde ändrats när mitt liv nu ser mycket annorlunda ut). Jag har ledgångsreumatism i släkten och har ju haft lite problem med det sen gymnasie, därav värk trodde jagt. Mycket av nedstämdheten och det där med lusten har jag skyllt på p-piller. Nu vet jag bättre och väntar på en tid hos doktor för stick i armen och kanske lite allmän rådgivning. Hade ju varit gött och få en vändning nu. Känns som att det är lite för många symptom som stämmer in för att det ska vara alla andra förklaringar jag haft för mej.

För att byta ämne helt så är jag rätt så kär i Pella Wikingsson (Fredriks dotter) som är med i Söndagsparty ibland. Söt unge!

Japp, fick i förmiddags ett MYCKET trevligt telefonsamtal! Mathias ringde glad i hågen och sa att de ringt från ett ställe där han sökt jobb! Ingenting är alls klart eller så men bara att de ringde efter en urgallring är ju skitbra! Han HAR ju redan jobb men trivs inte alls, framförallt inte med arbetstiderna och med att aldrig vara hemma.  Återkommer mer om detta om det blir aktuellt att han ska byta.  Håller dock alla tummar!! :)

Nu ska jag avsluta detta långa...hoppas allt väljer att komma med denna gången...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0