kanske....

13.24

Några tysta dagar här på bloggen. Lediga dagar. Skönt!e
På onsdagen när jag slutat jobbet träffade jag finaste på köpcentret och vi åt smaskig pizza. Vi åkte hem och packade ur lite bilar och lämnade tillbaka Ms morfars bil som mathias lånat under veckan. Åkte och hämtade mathias bil på verkstaden, handlade lite mat och sen hem och slappade, såg på tv och bara var.

På torsdagen hade vi lite hemmafix på dagen, mathias fixade lite med grejer te båten och jag färgade håret, målade naglar och diskade mm. Vi ryckte bort lite ogräs IGEN och konstaterade att det är svårt att så när man har katter som gräver upp allt som är. Dillen växer iaf och mina underblomster börjar kika fram ur jorden. Vi fick oxå för oss att prova att grilla torsk. Ritkigt gött blev det, chilimarinerad och vitlöksmarinerad, la i foliepaket med smör och lite av marinaden. Till detta hemgjort potatismos. YUM! På kvällen vare Vänghäng med film. Såg the wrestler, rätt ok film men var inte riktigt inställd på att fokusera på en film.

På fredagen var vi i Karlstad och shoppade. Blev nytt hjullager till min bil, två linnen, en tröja, en t.shirt, två par leggings, 3 par trosor, 10 par strumpor, mascara, hårband, örhängen, halsband och två kajalpennor, en trädgårdsvattenkanna, fiskedrag, bensindunkar, stekpanna, gryta, bestick, snapsglas, sängkläder,badrumsmatta, duschdraperi, the-sil, stor sil, gungälg. Har kanske glömt nåt. Hade en massa rabatter på en massa ställen så det kostade inte så mycket som man kunnat tro heller. Hade hoppats på skitgod mat på Vedugnen.Tyvärr hade de bara lunch just när vi var där, god den oxå men hade ju hoppats på en kycklingtoast eller nåt gött. På kvällen bara slappade vi. Jag har fortfarande inte riktigt ork till heldagar känner jag.

Idag sov jag länge efter gårdagens rännande och letande efter kläder och prylar på ikea. Är lite småsleten men är glad att det faktiskt hjälpt lite att höja medicindosen. Även om det är med så lite och även om det bara gått några dagar. Nu kan det bara bli bättre. Vi ska snart käka pannkakor och vad resten av dagen bjuder vet jag inte riktigt. Mathias vill prova vattenskotern, är ju varmt ute men jag tycker det är stolleprov. :)
Ikväll kanske grabbarna ska ta en tur ut och kika, jag har anmält mej som frivillig chaufför isf. Känns faktiskt roligt, får väl se om det blir av.

Nu ska ja börja steka pannkakorna tror ja..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var en rejäl shopping! Det var väl full bil då gissar jag. Roligt att IKEA kommit till Värmland. Tack för alla kommentarer på min blogg förresten, alltid lika trevligt!

2009-05-26 @ 18:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0