ett streck med muskler

13.39

Det möttes jag av på gymlmet idag, undrar hur länge hon tränat och undrar hur hon såg ut innan, strecket. Även om det är SÅ kul att träna så undrar man hur länge till det är det, om man inte börjar se resultat snart. Inbillar mej inte att det ska  ramla av mej sådär 10 kg övervikt bara jag går dit några gånger men man hoppas ju att det snart syns NÅGOT! Bara för boosten lixom.

Annars är jag återigen lite trött och funderande. Tvivlar på mej själv, på andra, funderar över livet, på mål och mening, över val, över vägar jag valt som borde göra mej lycklig men som ändå bara får mej att känna att jag står och stampar. Längtan efter något jag inte vet vad det är...tillfredsställelse av något slag som jag inte kan nå, inte ens se där framme någonstans.

Mathias sa igår att jag bara är sur hela tiden, att jag bara ger honom ovett för en massa saker. Det skar i mej, för jag vet att det är så. Jag vet att jag just nu är mindre och mindre den jag vill vara, den jag EGENTLIGEN är, och mer och mer nåt annat - som jag ogillar för att inte säga hatar. Jag behöver ett projekt, nåt som får mej att hitta tillbaka, nåt att stänga ute mörker och kyla med. Något att se fram emot, något att sträva mot...

Drömde härligt imorse...när jag vaknade och insåg att det bara var en dröm sköljde besvikelsen över mej och jag gick upp och var - sur, kall, trött - IGEN!  Vill inte vara såhär mer, vill inte att livet ska vara sånt här.
Det vänder väl...

I eftermiddag ska vi till Arvika, fira päronens rubinbröllop. Sen titta in på 30-årskalas.

Kommentarer
Postat av: Barfotabarn

Tycker du är väldigt duktig som tränar, själv är jag världens lataste ju.. Sen hoppas jag, och tror att du snart finner den du vill vara igen! Allt har sin tid, även livets förvirringar och nedgångar.. KRAM

2009-11-01 @ 12:43:23
URL: http://metrobloggen.se/utanskor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0