om att vara professionell


Hej!

Har en liten rast och måste få skriva av mej lite. Vanligtvis på jobbet är jag ganska snäll och ser genom fingrarna på ganska mycket. Vissa saker kan irritera mej en liten stund men jag skakar snart av mej och kommer på bättre tankar.  Idag överraskade jag mej själv och jag har inte bestämt än om det var bra eller dåligt. Det var som om någon bara vridit på alla kranar och min irritation växte sej så stor att den inte fick plats. Jag slog till..nej inte fysiskt, GIVETVIS.

Men plötsligt var jag bara så trött på att bli hunsad med, tagen för given och totalt orespekterad. Kollegor tyckte att det jag gjorde var bra och jag håller nog med om att det var bättre än att alltid nicka, ställa upp och försöka tycka att "jaja men de har det väl kanske trots allt bättre här då". Men lagom är ändå bäst, man behöver kanske inte ta i så. Jaja....nya tag och påt igen.

Idag äre torsdag, stänger utan jour. Ska hem och vika tvätt och dammsuga sen. Imorrn äre fredag och time för träningsinstruktion efter jobbet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja dig! Bra att du inte bara tar och tar, man måste stå på sig också. Tycker för egen del att det ska bli väldigt skönt med nytt jobb och nya kollegor, innan jag slår till. Fysiskt. ;D



Kör hårt med träningen! Kram Mia

2009-10-22 @ 17:28:55
Postat av: Barfotabarn

Är nästan säker på att det du gjorde idag var bra. Känner ju igen mig, som sagt.. Man blir så himla trött av att bara ta skit, och det ska man heller inte göra för det sa Grynet. Så det så! KRAM

2009-10-22 @ 19:29:37
URL: http://metrobloggen.se/utanskor
Postat av: Ragnhild

Ikke lett å jobbe i "serviceyrker". Men jeg er sikker på at du gjorde rett uten at jeg helt vet hva du prater om.

I min jobb (hjemmesykepleie) får man også ta mye "skit", egentlig. Men man vet jo hvor grensen går, og iblant må man si stopp!

Vi kan jo ikke ta alt heller...

2009-10-22 @ 21:09:23
URL: http://skarbol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0